ברקע הדיווחים על כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט, מתח היום (שבת) שר החינוך יואב קיש ביקורת על הכוונה ואמר בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 כי "צריך להימנע מלהחליף שר ביטחון בזמן מלחמה".

כאמור, נתניהו תכנן לפטר את גלנט, כך על פי דיווח בוואלה!, עם שובו מהביקור המדיני בארצות הברית. אולם,  נתניהו החליט לדחות את המהלך לעת עתה, זאת בשל ההסלמה הביטחונית האחרונה.  "ההחלטה נפלה, זו לא שאלה של אם, אלא של מתי", נמסר מקורות בסביבתו של ראש הממשלה. כמו כן, אף דווח כי נתניהו שוקל להחליף בהמשך גם את הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר. בלשכת נתניהו הכחישו את הפרטים, ומסרו כי "ראש הממשלה לא עסק בזה".

בנימין נתניהו, יואב קיש בכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו, יואב קיש בכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד קודם לכן, דיווחה כתבת "מעריב" אנה ברסקי כי החלופה היחידה שבעיני מקורבי רה"מ, תומכי רעיון החלפתו של גלנט, מסתמנת כלא מסוכנת מבחינת ההשלכות הציבוריות שלה היא - צירוף של הימין הממלכתי, מפלגתו של גדעון סער, לממשלה ולקואליציה. רק כך - משוכנעים תומכי "פתרון לגלנט" - נוכל להחליף את גלנט בלי להוביל ל"ליל פיטורי גלנט -2".

מאז "ליל הפיטורין" המקורי שהסתיים בהישארותו של שר הביטחון בתפקיד, נתניהו וסביבתו חיים בסוג של טראומה מהאירוע. לכן, עם כל החשדנות והחוסר אמון של נתניהו כלפי גלנט, הוא לא מוכן שוב לפטר אותו ללא סיבה שתיתפס כמספיק מוצדקת בעיני הציבור הרחב. אילוצים קואליציוניים כמו צירוף מפלגה נוספת הכרוך בשינויים בהרכב הממשלה והתפקידים - נראה כמו תירוץ כמעט אידיאלי. ועדיין - התירוץ הזה מסתובב בסביבת רה"מ שבועות על גבי שבועות וטרם הבשיל לכדי פעולה.