לשכת ראש הממשלה פרסמה הערב (שבת) הודעה חריפה נגד הבית הלבן והנשיא ג'ו ביידן. "ראש הממשלה לא מתערב בפוליטיקה האמריקנית, ויעבוד עם כל מי שייבחר לנשיאות - כפי שהוא מצפה גם מהאמריקנים לא להתערב בפוליטיקה הישראלית", נכתב בין היתר. 

ההודעה החריפה מגיעה ברקע הפרסום הערב בחדשות 12 בה נחשפו פרטים חדשים משיחת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שהתקיימה השבוע. נתניהו אמר לביידן: "אנחנו מתקדמים עם המשא ומתן, תצא משלחת". ביידן ענה: "Stop bullshitting me" - כלומר "תפסיק למרוח אותי". ב"ניו יורק טיימס" דווח מפי גורם ישראלי שבשיחתם נתניהו אמר לביידן שישראל לא מהווה מכשול להסכם.

יקבל חסינות? ביקורת מתוך הממשלה נגד פיטורי גלנט
ראש הממשלה אובד עצות: מהומות אלימות בבריטניה בעקבות רצח שלוש ילדות

בנוסף, בהמשך לשיחה המתוחה בין נתניהו לראשי מערכת הביטחון, נוספו הערב פרטים חדשים. הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר לנתניהו: "יש תנאים לעסקה. אני חושב שנכון להיכנס למשא ומתן ולהביא את ההישג הטוב ביותר שאפשר. אנחנו נמשיך ללחוץ את חמאס עד אז, ואחרי שנביא עסקה נוכל להתפנות לצפון. לגבי פילדלפי, אני לא מציע להפוך את זה למכשול או לדבר שבגללו לא מביאים 30 אנשים בשלב הראשון, כמחצית מהם נשים, שיש לנו שם".

שר הביטחון יואב גלנט נכנס לדיון ואמר: "מכל הסיבות המוסריות והאסטרטגיות אני חושב שצריך לראות בעסקה הזדמנות. לא תהיה עסקה עם התנאים שהכנסת ואתה יודע את זה. אין שום סיבה ביטחונית לעכב את העסקה, כיוון שאנחנו מדברים בכנות אני אגיד לך שאתה עושה שיקולים שאינם לטובת העניין".

גורמים בקיאים במשא ומתן לעסקת החטופים מסרו לחדשות 12: "זו נסיעה לפרוטוקול, מריחת זמן. עמדות נתניהו הנוכחיות לא יביאו להתקדמות אמיתית".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ההדלפות והתדרוכים השקריים של גורמים עלומים בתקשורת מייצרים לציבור מצג-שווא. בעוד שראש הממשלה נתניהו הסכים למתווה, חמאס מנסה להכניס עשרות שינויים שמבטלים את המתווה הלכה-למעשה. חמאס ממשיך לדרוש את סיום המלחמה, שחרור מספר מזערי של חטופים, את היכולת להציף את עזה באמצעי-לחימה, להשתלט עליה מחדש, ולחזור על זוועות השבעה באוקטובר".

"רה״מ מוכן ללכת כברת דרך ארוכה לשחרור החטופים שיקרים לו, תוך שמירה על ביטחון ישראל", המשיכו. "ראש הממשלה לא הוסיף דבר למתווה ה-27.5 וממשיך לדבוק בתנאים הבסיסיים לביטחון ישראל, בהתאם לאותו מתווה: מקסום שחרור החטופים החיים, שליטה בציר פילדלפי, ומניעת מעבר מחבלים ואמל״ח לצפון הרצועה".

הפגנה למען שחרור החטופים בקפלן שבת 8.9.24 (צילום :דוברות המשטרה)

"מי שמציע להיכנע לדרישות חמאס כדי לקבל מחיאות כפיים באולפנים, פוגע בסיכויים לשחרור החטופים ומוביל בחזרה למציאות של השישה באוקטובר", הוסיפו לסיום.

בתגובה להדלפת השיחה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר ואמר כי "על רקע ההדלפות שפורסמו, ובמידה ויש בהן מן האמת, יש לומר באופן הכי ברור בעולם: אם יש בכירים במערכת הביטחון שהמדיניות שלנו לא מוצאת חן בעיניהם הם מוזמנים להניח את הדרגות  והמפתחות. הדלפות מגמתיות לתקשורת וקמפיינים של ראשי מערכת הביטחון על הראש של ראש הממשלה הנבחר הם בלתי נסבלים במדינה דמוקרטית מתוקנת".