מלחמת חרבות ברזל: ינון ומגל וברק סרי שוחחו היום (ראשון) בתוכניתם ב-103FM על המצב הביטחוני, על התקדמות המלחמה והמתיחות הגוברת מול איראן לאחר שני החיסולים.

בסיוע הרוסים: הקלף הסודי של איראן לקראת מתקפה מישראל
זה קרוב מאוד: האמריקאים יודעים מתי תגיע המתקפה האיראנית

ינון: "איך עסקת החטופים תמנע מלחמה אזורית? יש פה תנאי שחיזבאללה יעבור מצפון לליטני. מה יהיה? איראן תחליט שהיא לא רוצה להשמיד את המדינה? אנחנו לא מטומטמים. אל תאמינו להם, הם חבורה של שקרנים, אני מדבר עם אנשים במערכת, אני יודע, זה שקר מוחלט".

"חלק מהאנשים שמדברים היו בדגלים השחורים, זה פשוט פייק אחד מושלם. נתניהו ויתר על החטופים, אתם לא מתביישים להוציא את ההבלים האלה מהפה שלכם? מייצרים את נתניהו כדמון שלא רוצה להחזיר חטופים ולהמשיך את המלחמה, זה תת רמה, איזה קשקושים, איזה שטויות הם מדברים".

זירת החיסול בביירות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

סרי: "הם טוענים שאחרי 10 חודשים כשישראל במצב קשה, עם עשרות אלפי עקורים, עם המלחמה שלא נגמרת, עם יחסים גרועים מאוד עם הממשל אמריקני, ישראל על דעת כל העולם צריכה להגיע להפסקת אש, המחיר הוא מחיר סביר והוא יכול לגרום לסיום המלחמה בצפון, יש כאן גיבוי בינלאומי ורוח בינלאומית של כולם. הקמפיין נגד הצבא, נגד הרמטכ"ל, הוא לא נורמלי".

"אפרופו מי אמר מה, אני חייב בפעם המיליון להשמיע לך עוד עדות שמי שניהל את הקונספציה, דחף את הקונספציה לחמש את חמאס, להעביר לו כמה שיותר כדי לקנות שקט, הוא הוביל את זה, הוא התהדר בזה שהוא מוביל את זה. הוא דחף. כשעומדים כל ראשי מערכת נהביטחון וגם הנשיא ביידן ואומרים תלכו לעסקה כי אין לכם ברירה, כי אתם צריכים אותנו, ואנחנו צריכים אותם. אנחנו צריכים ללכת לעסקה כי אנחנו זקוקים לארצות הברית פי אלף ממה שהיית רוצה לחשוב".

ינון: "גם את אוסלו הם רצו".

סרי: "תגיע לבן גוריון, מספיק, יש כאן ראש ממשלה 17 שנים, אי אפשר להסיר ממנו אחריות על מה שקורה".

ינון: "לגבי הכסף לחמאס, ברור שמערכת הביטחון תמכה בעניין ושזה קרה גם עם בנט ולפיד, ברור שכל המערכת הייתה באירוע. לגבי על דעת כל העולם, ראש המוסד לשעבר הוא לא עם החבורה הזות".

סרי: "אני בעדינות אומר שאתה טועה". 

ינון: "בעדינות אני אומר לך שאין לך מושג על מה אתה מדבר. ישראל כ"ץ אמר את זה און קאמרה. אין עסקה, אתם סתם חבורה של לא רציניים. כל ההדלפות של גלנט והחבורה הזו, אין עסקה".

סרי: "יש עסקה".

ינון: "יש התקדמויות, אין לכם מושג. צריך להגיד הגומל שיש לנו את נתניהו שעומד מול החבורה הזו, רובה". 

סרי: "מצבנו אולי הגרוע ביותר מאז הקמת המדינה. מה הגומל? הוא הוביל את הקונספציה". 

ינון: "כל הגלנטים וראשי מערכת הביטחון בתוך הקונספציה".