על רקע התגברות הדיווחים בנוגע לאפשרות שיו"ר הימין הממלכתי גדעון סער יצטרף לממשלה בתפקיד שר הביטחון, בסביבתו ממשיכים להכחיש שמתנהלים מגעים מול הליכוד וטוענים שאלו הצעות סרק מטעם מי שמתדרך את כלי התקשורת.

באופן חריג: שגרירים זרים זומנו לבירור בוועדת החוקה
"התנקשות בביטחון הלאומי": המעשה שאסור לנתניהו לבצע | האזינו

"זה בעיקר אוויר חם שיוצא ככל הנראה מסביבת לשכת נתניהו", נאמר תחת אותו הקשר. גורמים אחרים במערכת הפוליטית מפנים את האצבע דווקא לכיוון האופוזיציה, שם מעוניינים לפגוע בגדעון סער בדעת הקהל וליצור תחושה שהוא מחזק את הקואליציה, במקום להביא למפלתה.

לדברי אותם גורמים לא התקבלה שום הצעה רשמית מטעמו של ראש הממשלה או מגורמים בכירים מהליכוד. עם זאת לדבריהם הם לא שוללים שאם תהיה הצעה כזו בעתיד, הם ישקלו בחיוב לקבל אותה.

אותם גורמים פוליטיים טוענים שסער לא יסתפק בקבלת תפקיד שר הביטחון, אם תגיע הצעה רשמית כזו מטעם ראש הממשלה, אלא ידרוש שינוי מדיניות ברורה בכל אופן ניהול המלחמה, ולא יסכים להתמנות אם הדירקטיבה הביטחונית תישאר כמו שהיא.

כזכור, סער פרש מממשלת החירום כבר בחודש מרץ האחרון בגלל המדיניות הביטחונית שהוביל ראש הממשלה נתניהו ושרי קבינט המלחמה יואב גלנט ובני גנץ.

יואב גלנט (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)
יואב גלנט (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)


אז הוא הסביר את פרישת סיעת "הימין הממלכתי" בכך שהוא לא יכול להשפיע על התנהלות המלחמה: "איני יכול לשאת באחריות כל עוד אין לי, לפי שיפוטי, אפשרות מעשית להשפיע על כיוון המדיניות. פשוט איני רואה בכך עוד תועלת. לא באנו לממשלה כדי לחמם כיסאות. במהלך חברותנו בממשלה ניסינו תמיד לעזור לעם ולמדינה כמיטב יכולתנו. גם מחוץ לממשלה נמשיך להיות קול פטריוטי ואחראי. נגבה כל מהלך להשגת יעדי המלחמה".

בריאיון שנתן ל"מעריב" לאחרונה אמר כי "כולנו רואים את המציאות שבה המדינה נלחמה, והשיקול שלי יהיה אך ורק טובת המדינה. לא אנעל את עצמי לאפשרות עתידיות". שם גם פסל כי תפקיד שר הביטחון הוצע לו. על התכנון והביצוע המוצלח של חיסול מוחמד דף ופואד שוכר הוא בירך את הממשלה. 

בנוסף, יאיר לפיד, יו"ר האופוזיציה, תקף אותו היום ותקף ברדיו 103FM כי "אם סער ייכנס לממשלה הזו עכשיו הוא איש לא הגון".