לפי סדר היום שפורסם, מחר ומחרתיים הקואליציה מתכננת להעלות שורת חוקים - חלקם שנויים במחלוקת - כאשר רובם נדחו משבוע שעבר, לאחר שסדר היום קוצר בעקבות טבח הילדים במג'דל שמס. הקואליציה פרסמה רשימה של כ-20 חוקים שעשויים לעלות להצבעה, אך ייתכן שרק חלקם יעלו בסופו של דבר להצבעה במליאה.

בקואליציה טרם החליטו האם לנסות להעלות להצבעה את חוק "המועצות הדתיות" שש"ס מנסה לקדם תקופה ארוכה, אך נבלמת שוב ושוב על ידי יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר שמשתמש בכך בתור אולטימטום נגד ראש הממשלה נתניהו בעניין הכנסתו לפורום ביטחוני מצומצם, שינהל בפועל את מדיניות המלחמה.

לאחר הטבח במג'דל שמס: הקואליציה שינתה את סדר היום של מליאת הכנסת
אומ"ץ קוראת לבטל את פגרת הקיץ של הח"כים: "אין חרפה גדולה מזו"
שלושה חודשים של שקט פוליטי? הקושי החוקי להכריז על בחירות בזמן פגרה

מה שכן צפוי להיות מאושר בקריאה שנייה ושלישית זה 'חוק הרשות השנייה' שאמור לסייע לערוצים הקטנים שאותם ניתן לקלוט דרך ממיר עידן פלוס, וזה כולל את ערוץ 14.

במכתב ששידרו ראשי הסיעות ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה כתבו: "בשעה שמדינת ישראל בכוננות מלחמה גבוהה והאיומים גוברים ומתעצמים מכמה חזיתות במקביל ובפנים הארץ, כשאזרחים רבים נמצאים בחרדה קיומית, ומדינת ישראל נערכת בהגנה ובהתקפה, לא מתקבל על הדעת שהקואליציה תמשיך לקדם סדר יום מנותק מצרכיה האמיתיים של המדינה, עם חוקים שנויים במחלוקת אשר ירחיבו את הקרע בציבור וימשיכו להחליש את החוסן הלאומי. אנו קוראים לקואליציה לנהוג באחריות, להסיר לאלתר מסדר יומה של הכנסת כל חקיקה שנויה במחלוקת, להביא אך ורק חקיקה שנחוצה לטובת המלחמה וסיוע חירום ועוסקת בעניינים אלו."

אמיר אוחנה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אמיר אוחנה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בנוסף יתקיימו שני דיונים לפי דרישת סיעות האופוזיציה בעניין המצב הביטחוני ששורר בצפון המדינה אותם הם מגדירים "הפקרות ביטחונית וויתור הממשלה על הצפון", וכן דיון מיוחד במליאה על נושא קידום עסקת שחרור החטופים.