המתיחות בין סיעות הקואליציה מחריף ובעקבות האולטימטום של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר בעניין צירופו לפורום ביטחוני מצומצם, בהנהלת הקואליציה מאיימים כעת (שני) להעניש את עוצמה יהודית ולסכל את כל החקיקה מטעמם שהייתה אמורה לעלות היום, בכינוס מיוחד של מליאת הכנסת.

לדברי המפלגה, גורמים בש"ס ובסביבת ראש הממשלה העבירו להם מסרים שאם הם יתמידו בסירובם לתמוך בחוק "המועצות הדתיות", שכבר נדחה מספר פעמים בגלל עוצמה יהודית - החוקים של חברי הכנסת צביקה פוגל ולימור סון הר מלך להגנה על הציבור מפני ארגוני פשיעה ועברייני מין, והחוק של ח"כ יצחק קרויזר שיאפשר לכלוא מחבלים קטינים מתחת לגיל 14 - לא יאושרו.

סער לא על הפרק: השם החדש שנתניהו שוקל לתיק הביטחון | פרסום ראשון
ארצות הברית סימנה תאריך: זה מועד התקיפה האיראנית המסתמן

בן גביר תוקף את נתניהו (צילום :אנה ברסקי)

לטענתם: "מצער שהליכוד מנסה לסחור בחוקים להגנה מפני עברייני מין וארגוני פשיעה ולהחמרת ענישה כלפי מחבלים קטינים תמורת תמיכה בחוק הג'ובים של דרעי. אנו עומדים על הדרישה להכניס את השר לביטחון לאומי לפורום המצומצם, ועד שדרעי לא יסיר את התנגדותו לצרף את השר בן גביר לפורום המצומצם וראש הממשלה יאפשר זאת, חוק הרבנים לא יעבור".

אריה דרעי ואיתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אריה דרעי ואיתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נראה כי מבחינת בן גביר דרישתו לקבל מקום בפורום מדיני ביטחוני מצומצם עומדת על כנה, גם אחרי שגלנט ודרעי הטילו וטו על המהלך, גם במציאות העדכנית שבין החיסולים לבין הנקמה האיראנית. ברקע זה שוב עולים הקולות בסביבת נתניהו הקוראים לצרף את הימין הממלכתי לממשלה ובכך להחליש את כוחו של בן גביר ומפלגתו. יותר מסביר להניח כי לעת עתה נתניהו לא יעסוק לא בזה ולא בזה - הפוליטיקה תיאלץ לחכות עד שיסתיימו האירועים הביטחוניים ותמונת המצב תתבהר.

לפי סדר היום של מליאת הכנסת היום, הקואליציה מתכננת להעלות שורת חוקים - חלקם שנויים במחלוקת - כאשר רובם נדחו משבוע שעבר, לאחר שסדר היום קוצר בעקבות טבח הילדים במג'דל שמס. הקואליציה פרסמה רשימה של כ-20 חוקים שעשויים לעלות להצבעה, אך ייתכן שרק חלקם יעלו בסופו של דבר להצבעה במליאה. בקואליציה טרם החליטו האם לנסות להעלות להצבעה את חוק "המועצות הדתיות" שש"ס מנסה לקדם תקופה ארוכה, אך נבלמת שוב ושוב על ידי יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר שמשתמש בכך בתור אולטימטום נגד ראש הממשלה נתניהו בעניין הכנסתו לפורום ביטחוני מצומצם, שינהל בפועל את מדיניות המלחמה.