מליאת הכנסת החלה את דיון הפגרה בשעה 10:00, כאשר על סדר היום שורת ארוכה של חוקים ובאופן רשמי גם מחר (שלישי) היא אמורה להתכנס להמשך הדיונים בשעה 10:00 כפי שקבע מראש יו"ר הכנסת אמיר אוחנה

עם זאת, באופוזיציה מאשימים את הנהלת הקואליציה על כך שהיא מתעקשת להמשיך את הדיון אל תוך הלילה בגלל הצעת 'חוק הפצת שידורים באמצעות תחנות שידור ספרתיות', מה שמכונה גם "חוק ערוץ 14" מכיוון שהוא מעניק הקלות רגולטוריות שיסייעו לערוצים הקטנים כמו ערוץ 14 אך לדוגמה גם לערוץ 9 בשפה הרוסית.

הסיבה לכך היא שבגלל עניינים טכניים ניתן לדון בחוק רק החל מה-6 באוגוסט - קרי רק אחרי חצות - ובקואליציה נחושים להמשיך את הדיון אל תוך הלילה ולא לכנס מחר את המליאה שוב, כפי שנקבע מראש. באופוזיציה סוברים שלאור המצב הביטחוני הרגיש וההיערכות למתקפה אפשרית על ישראל, לא נכון להמשיך בחקיקה שנויה במחלוקת, ובייחוד לאור החשש שבמהלך הלילה תתבצע אותה תקיפה איראנית.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בשעה שאזרחי ישראל נמצאים במתח מחשש לתקיפה רב זירתית מאיראן, עיראק, תימן ולבנון, הדבר המתבקש הוא להקפיא את כל החקיקה השנויה במחלוקת ולהוריד אותה בהקדם מסדר היום. זה לא הזמן למלחמות היהודים".

כזכור אתמול (ראשון) פנו ראשי סיעות האופוזיציה ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה בדרישה לשנות את סדר היום הצפוי: "בשעה שמדינת ישראל בכוננות מלחמה גבוהה והאיומים גוברים ומתעצמים מכמה חזיתות במקביל ובפנים הארץ, כשאזרחים רבים נמצאים בחרדה קיומית, ומדינת ישראל נערכת בהגנה ובהתקפה, לא מתקבל על הדעת שהקואליציה תמשיך לקדם סדר יום מנותק מצרכיה האמיתיים של המדינה, עם חוקים שנויים במחלוקת אשר ירחיבו את הקרע בציבור וימשיכו להחליש את החוסן הלאומי".

"אנו קוראים לקואליציה לנהוג באחריות, להסיר לאלתר מסדר יומה של הכנסת כל חקיקה שנויה במחלוקת, להביא אך ורק חקיקה שנחוצה לטובת המלחמה וסיוע חירום ועוסקת בעניינים אלו".