פעם נוספת הוגשה לבג"ץ עתירה, בה נדרש ראש הממשלה לפטר את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בטענה כי השארתו בתפקיד השר הממונה על המשטרה "לוקה בחוסר סבירות קיצוני".

"ליל גלנט 2"? קרוב ל-100 אלף ישראלים נערכים למחאה נגד התוכנית לפטר את שר הביטחון

בעתירה נטען, כי מאז החלטות בג"ץ כי לבן גביר אסור להתערב באופן אופרטיבי בעבודת המשטרה, התברר כי בן גביר "נוהג שלא בהתאם להצהרותיו בבית המשפט ופועל בניגוד להחלטת בית המשפט". על פי הנטען בעתירה, בן גביר "מתערב בעבודת המשטרה אם באופן ישיר ואם באופן עקיף, הוא פוגע בעצמאות המשטרה, הוא פועל בניגוד לחוק והוא ממשיך בהתבטאויותיו הקיצוניות".

עוד נטען, כי הפעולות של בן גביר "חייבות להביא את ראש הממשלה, לשקול מחדש את מינויו של השר לביטחון לאומי, כשר בממשלת ישראל, ולהסיק כי יש להעבירו מתפקידו. משראש הממשלה לא עושה כך, הרי שהדבר לוקה בחוסר סבירות קיצוני".

בעתירה התבקש בג"ץ "להורות על קיום דיון דחוף בעתירה וזאת כדי למנוע באופן מיידי פגיעה נוספת בעצמאות המשטרה, פגיעה שעלולה להיות בלתי הפיכת, כדי למנוע באופן מיידי הנחיות מבצעיות- אופרטיביות של בן גביר למשטרת ישראל, וכן כדי למנוע באופן מיידי פעולות נוספות של בן גביר בניגוד לחוק ופגיעה, שעלולה להיות קשה לשינוי, במוסדות המדינה ובאמון הציבור".