המתיחות בתוך הקואליציה לא יורדת ובעקבות האולטימטום של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר בעניין צירופו לפורום ביטחוני מצומצם, בהנהלת הקואליציה החליטו היום (שני) להסיר מסדר היום של המליאה ארבעה חוקים בגלל חוסר ההסכמות בין ש"ס, עוצמה יהודית והליכוד.

בג"ץ יכריע: האם ראש הממשלה נתניהו יפטר את בן גביר?

כזכור, בן גביר מתנה את תמיכת מפלגתו בחוק המינויים במועצות הדתיות שיזמה ש"ס עד שהוא יצורף לפורום הביטחוני החדש, אך לאור העובדה שראש הממשלה נתניהו מסרב לכך, נמשך שיבוש עבודת הקואליציה הסדירה.

הבוקר, גורמים בש"ס ובסביבת ראש הממשלה העבירו לעוצמה יהודית מסר שאם הם יתמידו בסירובם לתמוך בחוק "המועצות הדתיות", שכבר נדחה מספר פעמים בגלל עוצמה יהודית - החוקים של חברי הכנסת צביקה פוגל ולימור סון הר מלך להגנה על הציבור מפני ארגוני פשיעה ועברייני מין, והחוק של ח"כ יצחק קרויזר שיאפשר לכלוא מחבלים קטינים מתחת לגיל 14 - לא יאושרו. כעת, הוחלט להסיר לחלוטין את כל ארבעת החוקים של ש"ס ועוצמה יהודית מסדר היום.

נראה כי מבחינת בן גביר, דרישתו לקבל מקום בפורום מדיני ביטחוני מצומצם עומדת על כנה, גם אחרי שגלנט ודרעי הטילו וטו על המהלך, גם במציאות העדכנית שבין החיסולים לבין הנקמה האיראנית. ברקע זה שוב עולים הקולות בסביבת נתניהו הקוראים לצרף את הימין הממלכתי לממשלה ובכך להחליש את כוחו של בן גביר ומפלגתו. יותר מסביר להניח כי לעת עתה נתניהו לא יעסוק לא בזה ולא בזה - הפוליטיקה תיאלץ לחכות עד שיסתיימו האירועים הביטחוניים ותמונת המצב תתבהר.