ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103fm על התגובה האיראנית הצפויה, הפאניקה בציבור והמו''מ לשחרור החטופים.

בדרך לעסקה? לאחר הלחץ של ביידן - הפור אצל נתניהו כנראה נפל

"הבא להורגך השכם להורגו - זו מדיניות רלוונטית גם לתקופה זו", אמר קלנר בפתח דבריו. "האויבים שלנו חטפו מאוד חזק, מכות כואבות מאוד בכמה חזיתות. עברנו ממקום של חוסר התקפה להתקפה מאוד משמעותית בתקופה האחרונה. תמיד היינו באותו מצב שבו האויבים שלנו רוצים להשמיד אותנו. השלינו את עצמנו בנושא הצפון שיש גבול בר קיימא וכנ"ל בדרום, והכל התפוצץ לנו בפנים. אנחנו משיבים היום מלחמה שערה".

על החזית מול חמאס אמר הח"כ: "אי אפשר להגיד שהיכולות של חמאס לא נפגעו. כל הפיקוד הבכיר שלו איננו. אתה מתאר לעצמך שהיה מחוסל מוחמד דף וזה היה עובר עם כמה טילים שהם הצליחו לירות מאיזו חור? ברור שלא. ראש הממשלה צריך לקבל החלטה שעכשיו המדינה תהיה במקלטים עד תל אביב אם הוא יחסל מישהו, זה גם היה שיקול. זה שינוי אסטרטגי משמעותי. זה עלה לנו בדמים, אבל לא נשוב למציאותה הנוראית שהייתה לנו עד שבעה באוקטובר. הלוחמים שלנו נלחמים בצורה מעוררת השראה ויש הישגים".

הוא הוסיף: "זה שחמאס נפגע מאוד קשה, הוא עדין קיים. אם הוא ימשיך להיות קיים, יכולת השיקום שלו תהיה מהירה. הוא יקבל את המיליארדים כשיקום. כל עוד חמאס באזור, אסור לנו להוריד את הרגל מהגז עד למיגורו המוחלט. אולי לא לרמת מי שמחזיק 'קלאץ' בבית, אלא לשבור את הארגון ולמחוק את יכולותיו הארגוניות. בחומת מגן לא הוגדר מיטוט הרשות הפלסטינית ואני מצר על זה מאוד. הרשות הפלסטינית צריכה לעבור מן העולם. זו עמדתי".

על מו"מ עסקת החטופים, אמר קלנר: "מערכות המדינה לא נתנו לחטופים את ההגנה הבסיסית ביותר. הדרך להשיב אותם, וזה כבר הוכח, היא דרך לחץ. אנחנו מול מפלצת שטנית. היא לא מתרשמת מצעקות ומזה שאין לנו סבלנות. היא תתעלל בנו בצורה הכי סדיסטית, כמו שהנוח'בות התעללו בנו. צריך לנהוג בקור רוח ולעשות הכל כדי להשיב אותם. לא להגיע למצב שחמאסטן קמה שוב. את זה לא נוכל לאפשר".