לפי דיווח של טל שלו היום (שלישי), מקורות בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו טענו שבמקרה של מתקפה איראנית, שרה ויאיר נתניהו ביקשו להיכנס עם ראש הממשלה למתחם הבונקרים התת קרקעי בהרי ירושלים שמיועד לבכירי הממשלה והצבא לניהול המדינה בשעת חירום. גורמים בלשכת רה"מ מסרו בתגובה לפנייתנו כי " אין התייחסות לנושאי חרום".

בשנה האחרונה, אחרי אירועי הפיטורין של שר הביטחון גלנט שבוטלו בעקבות מחאה ציבורית עוצמתית, עבר יאיר נתניהו להתגורר במיאמי שבארצות הברית. נתניהו הבן שהה במיאמי, בליווי צמוד של מאבטחים ישראלים, עד לפני שבוע וחצי, אז חזר ארצה יחד עם אביו ואמו, במטוס כנף ציון.

צה"ל מאשר: הצבנו יחידות חילוץ של פיקוד העורף באזורים הצפויים לפגיעה | בלעדי
נתניהו קיבל מה שרצה: טיוטת הסכם הפסקת האש קיימת | דיווח אמריקאי

בחודשים שקדמו לחזרתו של יאיר נתניהו, רעיית רה"מ, שרה נתניהו, לא אחת הביעה חשש לשלומו של בנה הבכור. ע"פ מספר גורמים "בתקופה האחרונה במשפחת נתניהו גבר החשש כי איראנים עלולים לנסות לפגוע ביאיר ולכן  הוא חייב לחזור לישראל".

כזכור, עיתונאי הארץ אורי משגב דיווח בשבוע שעבר בחשבון הפייסבוק שלו כי יאיר נתניהו טס מוושינגטון לישראל במתחם האח"מים בכנף ציון. לדבריו, הדבר הוסתר מהציבור, מהעיתונאים וכן ממרבית הפמליה ששהו במטוס גם כן.

עוד דיווח משגב כי היה אמור לשלם עצמאית כמה עשרות אלפי שקלים על הטסה הזו במתחם האח"מים, אך לא ידוע האם אכן שילם והאם עבר את ביקורת הדרכונים. גורמים שונים בלשכה ובסביבת ראש הממשלה סירבו להתייחס לפניות מעריב בנושא ומלשכת ראש המשלה לא נמסרה תגובה.

במהלך ההכנות לטיסת חזור של ראש הממשלה מארה"ב, לאחר שהתברר כי 10 מקומות בלבד הוקצו לעיתונאים במטוס המיוחד, פנינו ללשכת רה"מ בניסיון לברר האם ישנה אפשרות להצטרף לכנף ציון בדרך החזור.

התשובה שניתנה ל'מעריב' היתה: "בלתי אפשרי כי בחזור יהיו אף יותר טסים מבהלוך". יממה אחרי חזרתו ארצה של ראש הממשלה נתניהו בנו, יאיר, נצפה כאמור בירושלים. מה שהעלה את השאלה: האם הוא חזר בכנף ציון יחד עם הוריו בלי שהיה חלק מהמשלחת והאם על טיסתו ארצה שולם כמו כל טיסה אחרת.

קבלת הפנים לבנימין נתניהו בארה"ב (צילום :ללא קרדיט)

נכון לרגע פרסום הידיעה לשכת ראש הממשלה לא החזירה תשובות על שאלותינו- האם נכון המידע שבנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו הצטרף לטיסת החזור של כנף ציון?  האם שמו מופיע ברשימת הנוסעים? - אם הוא הצטרף, באיזה אופן נעשה התשלום עבור טיסתו? - האם הוא השתמש בדרכון דיפלומטי או רגיל כדי לצאת מארצות הברית ולהיכנס לישראל, כולל ביקורת גבולות?

ובינתיים בליכוד באים להגנתו של יאיר נתניהו  על רקע סיפור חזרתו לישראל לכאורה במטוס כנף ציון. גורם בכיר בליכוד אמר כי "ביום אחרי הפעולה בביירות ואחרי מותו של הנייה העיסוק בטרמפ שתפס ( או שלא) יאיר נתניהו בטיסה של אביו ואמו מוושינגטון לתל אביב הוא עיסוק קטנוני בזוטות.

פשוט יש דברים שבמדינה שפויה לא מתעסקים בהם, וברור כי לו היה מדובר בכל ראש ממשלה, מלבד נתניהו, היו מתייחסים לסיפור הזה כאל מובן מאליו, בטח היו מתייחסים  בסלחנות ואף רואים בהעלאת הנושא טרדנות שאיננה במקום. העיסוק האובססיבי בטיסה של יאיר נתניהו,  בחמגשיות ובשאר הזוטות הקשורות למשפחת נתניהו רק מקומם  את הציבור ומייצר הזדהות עם נתניהו שמכריחים אותו להתעסק בשטויות הללו במקום בדברים העומדים ברומה של המדינה".