מליאת הכנסת התכנסה היום (ג') במיוחד בכדי לאשר את חוק הקלות רגולטוריות לערוצים הקטנים (הוראת שעה שתאפשר לערוצים הייעודיים לעלות למערך עידן פלוס). החוק אושר בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 41 חברי כנסת שתמכו בהצעה, אל מול 31 שהתנגדו.

שמחה רוטמן חושף: "אני לא רוצה להחזיר את הרפורמה המשפטית - אני מוכרח"

למרות הביקורת נגד הקואליציה על כך שהם מקדמים חקיקה שנויה במחלוקת בימי מתיחות ביטחונית, החקיקה עלתה כמתוכנן, כאשר דווקא חזית האופוזיציה נשברה ולא התייצבה בצורה אחידה נגד החוק. למעשה, חלק גדול מחברי האופוזיציה כלל לא התייצבו לדיון, עובדה שגררה מתיחות בין סיעות האופוזיציה.

סיעות ישראל ביתנו והימין הממלכתי לא השתתפו בהצבעה, מאחר והם תומכים בחוק, בין היתר מכיוון שהחוק מסייע גם לערוץ 9 - הערוץ הישראלי בשפה הרוסית - ערוץ שמשרת את קהל היעד של אותם מפלגות.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם במליאת הכנסת ואמר: "על מה כנסת ישראל מתכנסת בפגרה בזמן הזה? היא מתכנסת כדי לסייע כלכלית לשני מיליארדרים, מיכאל ויצחק מירילשווילי. מיכאל מירילשווילי שישב בכלא על חטיפה ורצח ובנו יצחק מירילשווילי שהם הממנים של ערוץ 14, רק כדרכם של אנשים מאוד עשירים לא בא להם לשלם על זה בעצמם, אז הם רוצים שאזרחי ישראל ישלמו על זה".

גם כל סיעת המחנה הממלכתי החליטה להחרים את הדיון ובמקום זה נסעו לדרום במסגרתו השתתפו בנטיעת כרם בקיבוץ כרם שלום בעוטף עזה. יו"ר סיעת המחנה הממלכתי, פנינה תמנו שטה אמרה הבוקר: "צר לי שדווקא בשעה קשה כל כך לעם ישראל, בזמן מלחמה מהקשות והמורכבות שידענו, הקואליציה המנותקת וחסרת התמיכה הציבורית ממשיכה בחקיקה דורסנית ומפלגת, שנועדה לשרת אותם, במקום את העם. החוק המעוות הזה הוא תחילתו של מדרון חלקלק, המשך ישיר להפיכה המשטרית שתכננה ממשלת נתניהו, שיביא בסופו לפגיעה קשה בתקשורת החופשית, אחד מעמודי התווך של הדמוקרטיה. לכן נחרים את פתיחת המליאה היום שתכליתה היחידה לאשר חוק זה. לא נשתתף בקרקס על גב עם ישראל".

יו"ר ועדת הכלכלה, דוד ביטן אמר בדיון על החוק במליאה: "בחוק הזה ערוץ 12 ו-13 מקבלים את ההטבה הכי גדולה. ההטבה לערוץ 14, ערוץ 9 והערוץ הערבי קיימת – אבל קיימת סך הכול לחודשיים. לא יכול להיות שערוץ פרטי יממן שירות ממשלתי. עד היום הערוצים הפרטיים מימנו את עידן פלוס. אם רוצים להפסיק את התשלום של ערוצי 12 ו-13 שהוא לא הגיוני, ואם הממשלה רוצה שירות של עידן פלוס היא צריכה לממן אותו. על מנת לעשות זאת צריך לסגור את המרבב הראשון, וסגירתו תחסוך לתאגיד השידור 5 מיליון שקל בשנה. פתרנו את כולם מתשלום – כולל ערוצים 12 ו-13. עשינו פה משהו זמני כדי שהממשלה תבוא עם הסדר קבוע – פעם אחת ולתמיד".

ח"כ אריאל קלנר, יוזם ההצעה: "מגוון דעות זה לא רק צורך דמוקרטי, זה יכול למנוע גם אסונות. היום זה צעד נוסף להגביר את המגוון כדי שלאנשים שיש להם עידן פלוס יהיו בשלט עוד כמה ערוצים. יהיה מגוון בתקשורת, גם דעות שאתם לא אוהבים – יישמעו".