גם היום (שלישי) קיבלו כ-500 אברכים צו ראשון לקראת גיוסם לצה"ל. כמו אתמול, עשרות בודדות הגיעו ללשכת הגיוס ואילו מאות אברכים התייצבו במחאה מול לשכת הגיוס בתל השומר, תוך שהם יוצאים בקריאות "נמות ולא נתגייס", וכן "בקפלן לא קורעים חולצות".

ציוצי סרק: בן גביר מחבק את השוטרים - וכך הוא דווקא פוגע בהם | אלון חכמון

בשלב מסוים החלו המוחים להשליך בקבוקים לעבר פרשי המשטרה, שהגיפו את המקום במחסומים ובמשאיות כדי למנוע אפשרות גישה ממגרש החנייה אל שער הבסיס. הפרשים, לוחמי מג"ב השוטרים הדפו בכוח את האברכים כשהפרשים נכנסים ממש לתוך ההמון.

כמה מפגינים מהפלג הירושלמי הצליחו לחדור למתחם בית החולים תל השומר מכניסה צדדית, כוחות מג"ב שעטו לעברם ומבוצעים מעצרים. מדובר צה"ל נמסר כי עשרות מפגינים חדרו לאנדרטת חיל השלישות הסמוכה לגדר הבסיס. "פריצה לבסיסי צה״ל היא עבירה חמורה ובניגוד לחוק. צה״ל מגנה את ההתנהגות האלימה, ועומד על כך שיש למצות את הדין עם הפורעים", נמסר.

כזכור, היום הראשון של גיוס החרדים הסתיים בכישלון מוחץ. רק שמונה אחוז מכלל הצעירים החרדים שזומנו ללשכת הגיוס התייצבו. באגף כוח אדם בצה״ל מודים כי המהלך לעת הזאת נכשל. ובגדול.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]