היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מאירה שיגרה היום (שלישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו תקפה ואמרה כי "מזה זמן החלטות ממשלה משמעותיות מתקבלות בתהליכי עבודה משובשים". 

לדבריה, ההחלטות מתקבלות מבלי שקדמה להן עבודת מטה תוך העברתן להתייחסות הגורמים הרלוונטיים בסמוך לישיבות הממשלה או במהלכן באופן שאינו מאפשר לגורמי מקצוע וכן לשרים למלא את תפקידם וחובותיהם ואף בהסתמך של מי שאינו מוסמך לכך (גורם פרטי או מזכיר ממשלה). "התוצאה היא הפרת דין ופגיעה בציבור", הוסיפה.

גלי בהרב-מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גלי בהרב-מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד כתבה היועמ"שית כי פרסמה בעבר על שיבוש תהליכי העבודה בממשלה, אולם לדבריה הגיעו הדברים "לנקודת קיצון". בין היתר, מאירה מציינת את צעדי הממשלה בעניין גיוס בני הישיבות ומימונם וחוות הדעת של מזכיר הממשלה. "לא ניתן להסתמך על חוות דעת משפטית של גורם פרטי או של מזכיר ממשלה כבסיס לקבלת החלטות", הדגישה. 

ממזכיר הממשלה נמסר בתגובה: "מזכיר הממשלה רואה בחומרה את העובדה שהיועצת המשפטית לממשלה נותנת פומביות במכתבה למכתב סודי ביותר ששלח מזכיר הממשלה, שהינו גם מזכיר הקבינט המדיני-ביטחוני, לראש המל"ל עם העתק למזכיר הצבאי וליועצת. בניגוד מוחלט לטענת היועצת, מכתבו של מזכיר הממשלה נשלח במסגרת סמכותו כמזכיר הקבינט המדיני-ביטחוני, אינו מהווה חוות דעת משפטית ואין לתוכנו השלכות כלשהן בתחום הביטחוני".

"לא בכדי, אף גורם ביטחוני לא העיר הערה כלשהי על תוכן המכתב. הניסיון לייחס 'השלכות כבדות משקל בתחום הביטחוני' במכתב פומבי שהפיצה היועצת לתקשורת - למכתב שעסק אך ורק בעניינים מנהליים מקצועיים - מעוות את העובדות, פוגע בעבודת הקבינט ובאמון הציבור", הוסיף.