מיד לאחר שהטרוריסט, מנהיג החמאס איסמעיל הנייה, חוסל בלב טהרן לפני למעלה משבוע, בישראל עדכנו את ארה"ב, ולקחו בפניהם אחריות על המהלך, כך דווח הלילה (בין שלישי לרביעי) ב"וושינגטון פוסט" האמריקאי. על פי הדיווח, בבית הלבן ביקרו את ישראל בחריפות על המהלך. 

עיקר הביקורת התמקדה בתזמון של החיסול במתקן השייך למשמרות המהפכה, שם התארח הטרוריסט לאחר שהשתתף בהשבעת הנשיא החדש של איראן. בבית הלבן זעמו על כך שבעת שמתנהלים המגעים לביצוע של עסקת חטופים, כמו גם הניסיון מצדם להביא לסיום הלחימה בגבול הצפון, ישראל בוחרת לעשות צעד מהסוג הזה. 

ממשיך להיות במוקד: סוכן חשאי פעל להתנקש בטראמפ בשליחות איראן | דיווח
מפגן כוח: מינוי סינוואר למחליף של הנייה הוא מסר לחמאס בחו"ל

אמש, הודיע ארגון הטרור חמאס כי יחיא סינוואר יחליף את הנייה, על אף שבמהלך החודשים האחרונים, הוא ככל הנראה נמצא מתחת לקרקע ברצועה. מדובר בהודעה מפתיעה שכן השמועות שרצו בימים האחרונים על שאלת יורשו של הנייה, הצביעו בעיקר על מועמדים אחרים. שני השמות המרכזיים שעלו הם של הצעיר היחסית אנונימי בארגון, מוחמד איסמעיל דרוויש, וכן שמו של ח׳אלד משעל, מנהיג חמאס בחו״ל - אולם לבסוף סינואר הכריע את הכף לטובתו.

ג'ו ביידן מתבלבל פעם נוספת (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

מאז חיסולו של הנייה, איראן עצרה לפחות 24 חשודים, בהם קציני מודיעין בכירים. זאת, בחשד כי שיתפו פעולה עם ישראל, והיו מעורבים בפעולה הדרמטית. בדיווח שפורסם ביום שבת האחרון ב"ניו יורק טיימס", צוין כי המעצרים הללו מתבצעים לאחר שמשמרות המהפכה הצהירו כי "היקף ופרטי האירוע נמצאים בחקירה ויפורסמו בבוא העת". "ביחידת המודיעין המיוחדת של משמרות המהפכה מקווים כי המעצרים יובילו אותה לאנשי צוות המתנקשים שתיכננו, סייעו וביצעו את ההרג", כך לדבריהם של שני גורמים איראנים לרשת האמריקאית.