מוכן להכרעות כואבות בעניין החטופים, אופטימי לגבי המשך הלחימה, מבהיר שאין מנוס מעימות כללי בצפון, מסתובב בין משפחות שכולות ומנסה לרכך בבורקסים את רן ארז, יו"ר ארגון המורים המיתולוגי, בניסיון לרכך את העיצומים: שר החינוך, יואב קיש, מתייחס בראיון שיתפרסם בשישי ב"מעריב המוסף" לסוגיות הבוערות, ומתבטא בעניין פרישה אפשרית של השותפים הקואליציוניים מהממשלה בשל עסקת חטופים.

סמוטריץ, בן גביר וסטרוק מרבים להתבטא נגד עסקאות החטופים הנרקמות, מאיימים להתנגד ולפרוש. גם הם פועלים כדי להפיל את הממשלה?
"אם סמוטריץ ובן גביר יחליטו לפרוש בנקודת הזמן הזאת, שיתכבדו ויפרשו. זה לא מעניין כשעוסקים בהצלת חיי אדם ומוכנים לשלם תמורתם מחירים כואבים. אני בכלל חושב שכל שיטת האיומים של בן גביר וסטרוק מגוחכת, אבל אני לא מתייחס לדבריהם. את העמדות שלהם הם היו צריכים לפרסם במקומות הרלוונטיים ולא להתבטא כאחרון הטוקבקיסטים. בסופו של דבר לא מעניין מה סמוטריץ ובן גביר אומרים. מה שחשוב זה מה שקורה בממשלה. הממשלה, וגם אני בתוכה, תצביע על כל מתווה שיביא את החטופים, כולל תמורת מחירים כבדים ותוך כדי שמירה על הקווים האדומים". 

יקבל חסינות? ביקורת מתוך הממשלה נגד פיטורי גלנט

גם אתה שותף לביקורת בתוך הליכוד על שר הביטחון גלנט ולרעיון להחליף אותו בגדעון סער?
"אני חושב שללא קשר לאירוע גלנט, החלפת שר ביטחון באמצע מלחמה היא טעות, ואם ממש אין ברירה היא חייבת להיעשות רק מול מישהו שיכול להיכנס לתפקיד מידית, כלומר מישהו שכבר היה בתפקיד שר ביטחון בעבר או לחילופין שנשא בתפקיד צבאי בכיר כמו הרמטכ"ל או אחד מאלופי צה"ל כי בזמן מלחמה אין עקומת למידה".

הראיון המלא יתפרסם בשישי ב"מעריב המוסף" ובמעריב אונליין