ישראל ערוכה וממתינה בדריכות לתגובה מצד איראן וחיזבאללה על חיסולם של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה ורמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר. גיבור ישראל, השר וחבר הכנסת לשעבר תא"ל במיל' אביגדור קהלני, התראיין ביום שני לערוץ 14, ואמר כי "אם ישראל תטיל 10 פצצות על ביירות הם יבקשו הפסקת אש". בשיחה עם "מעריב" טען קהלני כי אין סיבה שלא נילחם בשתי חזיתות והוסיף כי ישראל הייתה צריכה לתקוף בתוך ביירות עוד קודם, ולא להגיע למצב של פינוי 80 אלף מתושבי הצפון.

אתה זועם נוכח המצב הביטחוני.
"הדבר שהכי מרתיע אותי זה לבנון, הוצאנו 80 אלף איש מהבתים שלהם. הורסים אותם מדי יום ביומו, אנשים בבתי-מלון. אנחנו מעצמה מזרח-תיכונית שפעם היו שומעים שהולכת לתקוף והיו נכנסים לחרדה. היום נסראללה רואה 'קורי עכביש', ואנחנו שותקים. הוא מתגאה כל פעם בטלוויזיה איך הוא הולך למחוק את ישראל, ואנחנו שותקים. הוא יורה כל יום ופוגע באנשים, ואנחנו שותקים".

"היה בום מטורף וענן שחור": תושבי הצפון על רגעי החרדה בעקבות התפוצצות הטיל
עובדי חדשות 13 ניצחו: מינוי שמאלוב ברקוביץ' יבוטל

לדברי קהלני, "אפשר להילחם בשתי חזיתות. צריך להפציץ בביירות את כל מערכות המים, החשמל והתקשורת, הגשרים, נמל-התעופה, ודברים אלה יביאו אותם תוך יומיים לרוץ אל האו"ם ולבקש הפסקת-אש. שלא יהיה מצב שנסראללה מנהל איתנו מערכה צבאית ותושבי לבנון לא מרגישים את זה. לא אכפת לו מאיתנו. הוא חוגג את חייו ואנחנו יושבים במקלטים".

אביגדור קהלני  (צילום: אריאל בשור)
אביגדור קהלני (צילום: אריאל בשור)

צריך להגיב בכוח?
"זה שאנחנו לא מגיבים מצביע על התנהגות תבוסתנית, אנחנו רואים מסע השפלה יומיומי ומתחילים לחשוב שכאילו אין ברירה. אז אומרים 'קשרו לנו את הידיים, אין לנו תחמושת'... צריך לנסות לפלוש לתוך לבנון".

כגיבור ישראל אני שואל אותך - אם ראש הממשלה שואל אותך מה צריך לעשות עכשיו, מה תאמר לו?
"לתקוף את ביירות. שהממשלה שם תתכנס, תבוא לחיזבאללה ותגיד: 'תפסיקו, הם הורגים אותנו'. זה מה שצריך לעשות, ולא לפנות 80 אלף איש מהבתים. לתקוף את ביירות חד-משמעית. אנחנו יודעים לעשות את זה ולא צריך טנקים. ללכת למערכות מדויקות וזהו. תראה שתוך יומיים הם יבקשו מהאו"ם הפסקת-אש. זה לגיטימי - אדם יורה לי על הבית, שאני לא אוכל לירות עליו?".

חסן נסראללה (צילום: רשתות ערביות)

אז ההתבטאות שלך של "להטיל 10 פצצות על ביירות" היא אמירה מכוונת וזה היעד?
"כן. ברגע שהם תוקפים לי את הבית אני תוקף אותם. הוא יורה עליי אז אני יורה עליו. למה אני צריך לירות רק ליד הגדר אם אני יכול לירות גם לביירות?".