הייעוץ המשפטי לממשלה פנה היום (רביעי) למזכיר הממשלה, יוסי פוקס, בטענה כי חוות דעתו בנושא גיוס תלמידי ישיבות ניתנה בחוסר סמכות וכי יש להוציא צווי גיוס באופן מיידי.

במכתב צוין כי "מזכיר הממשלה אינו מוסמך לתת חוות דעת משפטיות לממשלה, והממשלה אינה יכולה להסתמך על חוות דעת כזו. דרך התנהלות זו, של מתן חוות דעת על ידי גורם לא מוסמך, מהווה מתכון בדוק לתקלות בעבודת הממשלה ולפגיעה בציבור. לגופו של עניין: דומה כי מכתבך נועד לאפשר לממשלה לפעול בניגוד לדין בתחום הגיוס".

נתק במגעים? סער ביקש את תפקיד שר הביטחון - נתניהו לא נענה | דיווח
צרפת נגד סמוטריץ': "נדהמים נוכח דבריו המחפירים על הצדקת הרעבת עזתים"

עוד נכתב, "כפי שכבר הבהרנו, במצב החוקי הנוכחי מת חייב להוציא צווי גיוס באופן מיידי ושוויוני. הדבר מתבקש גם נוכח עמדתה העדכנית של מערכת הביטחון לפיה קיים צורך דחוף בכוח אדם נוסף, ולשם עמידה ביעדים שלהם התחייבה מערכת הביטחון".

עו''ד יוסי פוקס (צילום: אלוני מור)
עו''ד יוסי פוקס (צילום: אלוני מור)

מטעמו של מזכיר הממשלה נמסר בתגובה: "תמוה בעינינו כי בתוך 48 שעות, בעיצומה של מתיחות ביטחונית, הייעוץ המשפטי לממשלה מוצא לנכון לפרסם שתי הודעות דוברות בטענות סרק נגד עבודתו המקצועית של מזכיר הממשלה".

"מכתבו של מזכיר הממשלה למשנה ליועמ״שית, גיל לימון, בעניין הוצאת צווי הגיוס, עסק בביקורת על ההתערבות החריגה (בחוסר סמכות) של הייעוץ המשפטי לממשלה בשיקול דעתו המקצועי של צה״ל", כך נכתב.