גורמים פוליטיים מדווחים על התקררות, ואפילו נתק או פיצוץ, במגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לגדעון סער באשר לכניסתו לממשלה - כך דווח היום (רביעי) בחדשות 12. 

על פי הדיווח, סער היה מוכן להיכנס לממשלה רק תמורת תפקיד שר הביטחון וקבלת יד משמעותית על ההגה. עם זאת, לדרישתו יש התנגדות בסביבת נתניהו - גם מכיוון שרה נתניהו, גם מכיוון היועצים הקרובים וגם מכיוון אנשים נוספים שחושבים שאי אפשר לסמוך על סער.

אביגדור קהלני זועם ונחרץ: "נסראללה חוגג ואנחנו במקלטים, לתקוף בביירות עכשיו"
צרפת נגד סמוטריץ': "נדהמים נוכח דבריו המחפירים על הצדקת הרעבת עזתים"

במהלך המגעים, הוצעו לסער תפקידים נוספים, ביניהם את תפקיד שר המשפטים ותפקיד שר החוץ, אך הדברים לא התכנסו. בשתי הלשכות מכחישים את המגעים. 

כזכור, ברקע המתיחות והקרע בין ראש הממשלה לשר הביטחון, שאף החמירו בעקבות סדרת הדלפות על הפער שבין עמדותיהם של השניים בנוגע לעסקת חטופים, גורמים המקורבים לנתניהו טוענים כי הוא התגבש בהבנה כי יש להחליף את יואב גלנט בתפקיד שר הביטחון, אך עדיין חושש להוציא את התכנית לפועל.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בין השמות שהוזכרו בהקשר של תפקיד שר הביטחון, בשיחות שהתקיימו לאחרונה במעגל הקרוב לנתניהו, בולט שמו של שר והרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי. כבר בשלבי הקמת הממשלה שמו של אשכנזי עלה בתור מועמד אפשרי לתפקיד שר הביטחון.