ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגאולה אבן סער ב-103FM על המגעים לעסקית חטופים ועל הפגנות החרדים נגד הגיוס, וכן תקף בחריפות את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

"אהוב ברק איש חולה, איש חולה מאוד. צר לי עליו. בעיניי האיש חולה מאוד, דעתו השתבשה עליו, אין לי דרך אחרת להבין מה שעובר עליו ואת האמירות שלו", אמר ח"כ מילביצקי על ברק.

חנוך מילביצקי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
חנוך מילביצקי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"ניצן אלון אמר שנתניהו לא זז במאומה מהקווים של העסקה. האם התנאים של נתניהו מקובלים על כולם? ברור שלא, יש אנשים שמזמן היו נותנים את כל מה שחמאס רוצה רק כדי להפסיק את המלחמה. אני חושב שטוב שרה"מ עומד על הדברים שחשובים לביטחון ישראל", הוסיף.

"אי-ציות אזרחי": המשטרה פתחה תיק בעקבות תלונה נגד אהוד ברק

עוד אמר בנוגע למגעים לעסקה: "אני לא יודע מה יש בעסקה הזאת. אני יכול להגיד שיש עקרונות שעליהם צריך לעמוד, אם הם נשמרים, כמובן שכולם בעד עסקה. העקרונות מאוד ברורים. כשאני מדבר על העסקה אני מדבר על להחזיר חטופים".

עוד התייחס מילביצקי למצב המתוח בצפון: "בעיניי אין מנוס ממערכה רחבה בלבנון. הבטן אומרת שאנחנו צריכים ליזום, מה קורה ומדוע אנחנו לא יוזמים, אני אומר בכנות שאני לא יודע. אני בעד שישראל תתפוס יוזמה להחזיר את התושבים שלה שנמצאים למעלה מ-10 חודשים מחוץ לבית ולהפוך את הצפון לשטח שאפשר לחיות בו, בהחלט, מזמן היה צריך לעשות את זה. כאשר מנהיגים קמו ועשו מה שנכון היה ליהודים, בסופו של דבר הדברים הסתדרו לפי זה. זה שהאמריקנים לא רוצים, זה ברור. ביידן לא רצה הרבה מאוד דברים שבסופו של דבר כן נעשו". 

לבסוף התייחס גם למחאות הסוערות של החרדים מול הבקו"ם בתל השומר נגד חוק הגיוס: "זה כישלון של מי שרצה משיקולים לא ברורים והיה לו דחוף להוציא צווי גיוס כאשר דנים על החוק תוך כדי. היה ברור שזה יהיה כישלון. כרגע יש תהליך, ואין מחלוקות גדולות, הצבא אומר שמה שהוא יכול לגייס למעט ה-1,400 שהוא מגייס גם ככה זה 3,000. יש פלג ירושלמי שעושה הפגנות, גם אצלנו יש קיצוניים, לא צריך לשפוט את כל הציבור על פי הקיצון".