חבר הכנסת מטעם מפלגת דגל התורה, יצחק פינדרוס, שוחח הבוקר (חמישי) עם ברק סרי ויהודה שלזינגר ב-103FM על מהומות החרדים בלשכת הגיוס בתל השומר בעקבות שליחת הזימונים לבני הישיבות.

חבר הכנסת פתח ואמר: "מי שחושב שהדבר הזה של אלימות, מכות והפגנות, זה בכלל לא בא בחשבון. אני מכיר את זה כבר הרבה שנים. אנחנו לא בעניין של מכות והפגנות, זה לא התחום שלנו. זה לא קשור למתון או לא מתון. זה אנרכיזם, זו התנהלות קצת אנרכיסטית. אנחנו בסופו של דבר, בראש מעיינינו זה הנושא שמי שלומד תורה יוכל לשבת ללמוד תורה בבטחה בלי להיות מוטרד. מי שלא לומד תורה, צריך לעשות את מה שהוא צריך לעשות, הצבא צריך לדאוג שיהיו לו את התנאים. מי שלא לומד תורה צריך לראות מהם התנאים והאם הוא יכול לעמוד בהם". 

על רקע האיומים הגוברים: באיחוד ההצלה בירושלים ממשיכים להיערך
"איש חולה מאוד, דעתו השתבשה עליו": ח"כ בליכוד נכנס ב-180 באהוד ברק

עוד הוסיף, "גם בארץ יש כוללים, יש אנשים שעובדים ויש אנשים שלומדים, זה קורה גם בארץ בדיוק כמו בחוץ לארץ. יש פה משהו אחר - פה יש מאבק במערכות בין חרדים וחילונים, יש ניסיונות לחסום את הציבור החרדי בכל מיני דרכים, רואים את זה באופק חדש ובמערכת החינוך העצמאית, יש פה קצת היתממות במערכה. יש פה אנשים שיושבים ולומדים, לצערי הרב לא זכיתי לשבת באוהלה של תורה". 

"ברור שאיפה שבית המשפט העליון הביא את הצבא לתקופה הזו, ברור שזה הביא למצב של קושי הרבה יותר כי אין מסגרת חוקית לשתף בה פעולה. הצבא גם לא עריך. גם הצבא השתנה. הפלורליזם נכנס מאוד חזק לצבא, וכל הנושא הפרוגרסיבי. מי כמוכם יודע את זה. גם זה עשה שינוי. אם 7 לאוקטובר שינה את המציאות הזו, הוא צריך לשנות אותה לשני הכיוונים. אדון שר הביטחון לא היה מוכן לטפל בזה, וחיכה שבג"ץ יכריח אותו לעשות א' וב'", כך לדבריו. 

"המקור להפרדה מגדרית בדת, בתפילה, בא מהמחנה הצבאי. הנושא של צבא, צריך להתמודד איתו בנושא של צבא, ויש פה עוד משהו - תורתו אומנותו צריך להיות מוסדר בלי קשה. השאלה האם העם היהודי הוא קודם כל עם יהודי ואחר כך יש לו ארץ או להפך", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM