שר החוץ ישראל כ"ץ הודיע לנורווגיה כי הוא מבטל את המעמד הדיפלומטי בישראל של נציגי המדינה מול הרשות הפלסטינית. זאת, בתגובה לצעדים האחרונים שלהם נגד ישראל. 

מטעם משרד החוץ נמסר כי "על רקע שורת מהלכים אנטי-ישראליים וחד צדדיים של ממשלת נורווגיה - ביניהם הכרה במדינה פלסטינית, הצטרפות לתביעה נגד ישראל ב-ICC והתבטאויות חמורות של בכירים נורווגים - שר החוץ ישראל כ"ץ הורה היום על הפסקת כל ייצוג שהוא מטעם השגרירות הנורווגית בישראל אל מול הרשות הפלסטינית. הממונה על שגרירות נורווגיה בישראל זומן היום למשרד החוץ ונמסרה לו אגרת דיפלומטית שמעדכנת את נורווגיה על התגובה הישראלית".

"הפוגה בעזה בלי שחרור חטופים": הדיון החשאי שמגלגלים המתווכים | דיווח
"טעיתי": יהודה שלזינגר מגיב לסערת מחבלי הנוחב'ה שעורר

השר עצמו אמר כי "יש מחיר להתנהלות אנטי-ישראלית. במקום להילחם בטרור הפלסטיני אחרי ה-7 באוקטובר ולתמוך בישראל הנלחמת מול ציר הרשע האיראני - נורווגיה בחרה להעניק פרס למרצחי ואנסי חמאס בדמות הכרה במדינה פלסטינית, אך לא הסתפקה בכך - והצטרפה גם לתביעה המופרכת נגדנו ב-ICC.

ישראל כ"ץ בהצהרה לתקשורת אחרי שנזף בשגריר ברזיל (צילום :ניב מוסמן, לע"מ)

ספרד שפעלה והתבטאה בצורה יותר מיליטנטית - נותקה קודם. ההחלטה לגבי נורווגיה נפלה לפני כחודשיים, על רקע פעילותה נגד ישראל וההתבטאויות של בכיריה. במשרד החוץ בדקו מה ניתן לעשות ונמצא כי בפועל, בפעילות המוגברת שלה מול רש"פ, נורווגיה מנצלת לרעה את הסכם אוסלו. נורבגיה שלחה שמונה דיפלומטים לנציגות שלה בתל אביב, בתור חברי הסגל הדיפלומטי של נורבגיה בישראל שאמורים לעבוד מול הרשויות הישראליות. בפועל הם עבדו מול הרש"פ ולא מול ישראל. הוחלט להפסיק את הפעילות הזאת, המנגנון עבר אישורים משפטיים. אחרי ההודעה של נורווגיה על הצטרפות לתביעה נגד ישראל בהאג בשבוע שעבר, בישראל הוחלט להוציא אל הפועל את ההחלטה. כעת הדיפלומטים הנורבגים לא יכולים ללוות את הפרויקטים מול הרש"פ, ולא יכולים להגיע לרש"פ פיזית.

נורווגיה מנהלת מדיניות חד צדדית בנושא הפלסטינים - ולכן תורחק מהנושא הפלסטיני. הוריתי היום על הפסקת כל ייצוג שהוא מטעם השגרירות הנורווגית בישראל אל מול הרשות הפלסטינית. מי שתוקף אותנו ומנהל מדיניות חד צדדית נגדנו - ישלם מחיר".

משרד החוץ הנורבגי הגיב להחלטה: "קיבלנו היום הודעה מממשלת נתניהו לפיה היא לא תקל עוד על עבודתם של דיפלומטים נורבגים בשטחים הפלסטיניים".