ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) בקריה עם ראשי הרשויות מיהודה ושומרון. במהלך הפגישה דנו על נושא הסנקציות. נתניהו בעיקר שמע את כולם, ובשורה התחתונה הבטיח למנות גורם לטיפול בבעיה, שנראה כי הולכת ומתרחבת.

לדברי ראשי הרשויות, הנושא גם משפיע על הבנייה ביהודה ושומרון. נמסר ל"מעריב" כי נתניהו אמר לדברי חששותיהם בתגובה כי הוא "מבין את האירוע ומטפל  בו, כי אסור לתת לזה להימשך". עוד עדכן את הנוכחים כי כפי שהבטיח לפני הנסיעה לוושינגטון, הוא הזכיר את הסוגיה בפני הממשל האמריקאי, אך אמר: "התקופה הקרובה של הבחירות והחלפת ממשל היא לא פשוטה". לגבי המלחמה -  שוב דיבר על ניצחון מוחלט ועל עיצוב המרחב מחדש.

נתניהו ל"טיים": "מתנצל עמוקות על הטבח, לא ערערתי מספיק על ההנחה שחמאס מורתע"

בנימין נתניהו ממריא לארצות הברית (צילום: רועי אברהם / לע״מ)

נזכיר כי הפגישה נקבעה עוד לפני ביקור נתניהו בוושינגטון, אך ברגע האחרון נדחתה למועד שאחרי הביקור - במהלך שעורר זעם מצד ראשי הרשויות כיוון שלא דן עמם בנוגע לסנקציות האמריקאיות טרם נסיעתו.

בתגובה לסנקציות האמריקאיות, ראש מועצת בית אל, שי אלון, אמר: "זו דיקטטורה! לא יירחק היום שיטילו סנקציות גם כלפי רה"מ ושרי הממשלה". לדבריו, "אמריקה הדמוקרטית נשלטת ע"י ממשל שפועל כנגד הדמוקרטיה. השתקה והטלת סנקציות כנגד מי שחושב אחרת מהממשל האמריקאי, התערבות במדיניות פנים וחוץ של מדינה אחרת וחתירה להפלת ממשל ישראלי שאינו מוצא חן בעיני הממשל האמריקאי הנוכחי הם מעשים דיקטטוריים. בפגישה הבהרתי לראש הממשלה את העוול בהטלת הסנקציות האמריקאיות נגד מתיישבי יו"ש ופעילי ימין ודרשתי למנוע את המשך המדיניות הקלוקלת הזו. אסור לאפשר לאף מדינה לפגוע בריבונותנו ולהטיל סנקציות על תושבי ישראל כאוות נפשה. לישראל הזכות להיות מדינה עצמאית המנהלת את מדיניות הפנים והחוץ שלה בזכות עצמה.

עוד הוסיף אלון ואמר: ארגונים פרו-פלסטיניים בארה"ב מעוותים את המציאות ומוציאים את שמם של המתיישבים הגיבורים לרעה. אלו סלתה ושמנה של תושבי מדינת ישראל והאנטישמיים באמריקה פועלים בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי לפגוע במדינת ישראל ומתיישביה והממשל האמריקאי פועל לפיהם. הבהרתי לרה"מ נתניהו שלא ירחק היום בו יטילו סנקציות על ראשי הרשויות ביו"ש ועד לרה"מ בעצמו אם לא נגדע את המדיניות הקלוקלת הזו כאן ועכשיו. אנחנו דורשים מנגד לפעול בכל הכוח והאמצעים נגד הארגונים האנטישמיים הללו ולשים סוף לתופעה הדיקטטורית הזו".