זה זמן מה שהשר לשעבר יועז הנדל בונה תשתית רעיונית להקמת מפלגה, וכעת נחשפים הנתונים מאחורי הקלעים של המהלך. למפלגה - שאמורה להיות מבוססת על תנועה של משרתי מילואים - נרשמו בחודשים האחרונים כ־18 אלף חברים, ונפתחו קבוצות וואטאספ, אשר בהן כ־5,000 משתמשים שמזדהים עם היוזמה.

לתנועה יש 20 ראשי מטות אזוריים, שמאגדים את הפעילות, כולל חוגי בית וקבוצות חשיבה לקראת הרחבת המפלגה. כמו כן, נערכו כבר שני כנסים גדולים בתל אביב עם אלף משתתפים בכל פעם, ועוד שורה של כנסים קטנים ברחבי הארץ. עם זאת, מכיוון שמרבית ראשי התנועה החדשה הם משרתי מילואים פעילים, קידום הפעילות מהווה אתגר. שכן, בזמן שהם על מדים - הם נמנעים מכל פעילות פוליטית.

"המערכת רקובה": יועז הנדל יורה לכל הכיוונים וחושף האם ישוב לפוליטיקה

למרות החיבור לציבור המילואימניקים, בתנועה מסבירים שטרם הוחלט על שמה. "אנחנו גם לא רוצים להצטמצם רק לנושא המילואים", הם אומרים. אחד מהגורמים הבולטים בתנועה הוא יואב אדומי, סמג"ד במילואים, שמוביל יחד עם הנדל את המהלך. בשיחה עם "מעריב" אמר: "יש תשתית ואנשים שמקדמים את הרעיון, ויש מומנטום חיובי של עשייה. אנחנו מקיימים חוגי בית, וגם אם אני ויועז לא נמצאים - יש עוד מספיק אנשים שמובילים את זה".

אדומי, איש הייטק באזרחות, מוסיף: "יש פה התארגנות שלמה של הקמת מפלגה עם תוכניות וכוונות. הסנטימנט שלנו הוא ללא ספק מרכז־ימין. לשם אנחנו מכוונים, זה המקום שלנו באופן טבעי - זו לא סתם תנועה א־פוליטית".

את הפוקוס לוקח באופן טבעי הנדל, שכבר היה שר. אולם אדומי מציין כי "חוץ מיועז הנדל, כל שאר האנשים הם לא דמויות מהעולם הפוליטי, אבל זה חלק מהיתרון הגדול שלנו. ראינו לאן אנחנו מגיעים עם דמויות מוכרות ומנוסות, וזה לא הביא אותנו למקום נכון. השדה הפוליטי חייב להשתנות, וזה יהיה רק עם האנשים הכי טובים שלנו כחברה".