לאחר היבחרו של סינוואר לתפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס, שר החוץ ישראל כ"ץ הנחה את הנציגויות הדיפלומטיות של ישראל כיצד עליהן לפעול בהתאם.

בהנחיות, מתבקשות הנציגויות של המדינות שטרם הכריזו על חמאס כארגון טרור - לעשות זאת באופן מיידי. על מדינות שכבר הכריזו על חמאס כארגון טרור, יש לממש ולאכוף את ההכרזה באמצעות הכרזה אישית על סינוואר.

האם נתניהו וסער עתידים להתאחד? "ראש הממשלה יקרקס אותו ויעשה ממנו צחוק"
"נתניהו לקח אחריות על ה-7 באוקטובר": ריאיון מיוחד עם יואב קיש

עוד הנחה כ"ץ כי הקהילה הבינלאומית תפעל נגד הארגון ולא תאפשר נוכחות של נציגיו ומשרדיו בשטחיהן ותעצור את מקורות המימון שלו. כמו כן, הקהילה הבינלאומית צריכה להביע תמיכה במאבק הלגיטימי של ישראל בחמאס. 

כזכור, חמאס הודיע מוקדם יותר השבוע על מינויו של יחיא סינוואר לתפקיד ראש הלשכה המדינית של הארגון. מדובר בהודעה מפתיעה שכן השמועות שרצו בימים האחרונים על שאלת יורשו של הנייה, הצביעו בעיקר על מועמדים אחרים. שני השמות המרכזיים שעלו הם של הצעיר היחסית אנונימי בארגון, מוחמד איסמעיל דרוויש, וכן שמו של ח׳אלד משעל, מנהיג חמאס בחו״ל - אולם לבסוף סינואר הכריע את הכף לטובתו.

סינוואר, מנהיג חמאס בעזה ומאדריכלי טבח 7 באוקטובר, התנגד מאוד למועמדותו של משעל. מינויו הופך אותו למנהיג חמאס בפועל ולאיש החזק ביותר בארגון.