עימות פרץ בישיבת הקבינט לאחר שהרמטכ"ל הרצי הלוי ביקש משרי הממשלה לגבות את מעצרם של לוחמי המילואים משדה תימן, שנעצרו בחשד להתעללות במחבל נוח'בה

הרמטכ"ל הלוי אמר בפתח הישיבה כי "ההחלטה לפתוח בחקירה הייתה החלטה נכונה". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שאל בתגובה: "וגם את זה ששלחתם שוטרים צבאיים רעולי פנים לעצור חיילים?".

מטרה מספר 1: צה"ל והשב"כ מתקרבים לחיסולו של סינוואר
הכיסא היציב של נתניהו: מחנה "רק לא ביבי" צריכים להתחיל להיות מודאגים

הלוי השיב כי "הם היו חייבים להגיע עם רעלות כי מזהים אותם ויאיימו עליהם. לא הייתה ברירה. שדה תימן צריך להיסגר ומחבלים צריכים להיות רק בבתי סוהר ולא אצל חיילים". בן גביר: "בוא נודה באמת - סגרתם את שדה תימן בגלל האג, אתם שוב מפחדים מהלחץ".

הלוי לא התרגש והסביר כי "שוטרים צבאיים צריכים ללכת עם רעלות כי כשמ"פ בצה"ל מתראיין בפנים גלויות צועקים עליו", או אז התערב שר המשפטים יריב לוין ואמר כי "הם לא צריכים בכלל להתראיין. זה לא תפקידם".

הפריצה לבסיס שדה תימן (צילום: פלאש 90)
הפריצה לבסיס שדה תימן (צילום: פלאש 90)

בשלב מאוחר יותר של הוויכוח שאלה שרת התחבורה מירי רגב: "למה מגיעים ככה לחיילים?". בן גביר הוסיף: "אי אפשר היה לזמן אותם בטלפון? הם לא עבריינים".

מעצר לוחמי המילואים בשדה תימן (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

בהמשך הצטרפה לוויכוח שרת התחבורה מירי רגב: "אני רוצה תשובות, למה מגיעים ככה לחיילים?", שאלה.

מירי רגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מירי רגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בן גביר הוסיף: "אי אפשר היה לזמן בטלפון? הם לא עבריינים".

הלוי חזר על דבריו ואמר כי הוא "צריך אמירות שיגבו את הפעולה", אך בן גביר נותר בשלו: "הגיבוי שלנו, שלי לפחות - הוא ללוחמים. אני מגבה אותם, לא את המעצרים המבישים האלה".

למרות העיסוק הנרחב היום בענייני פרשת שדה תימן ובציטוטים שיצאו מהקבינט המדיני-ביטחוני, לא הנושא הזה עמד אמש במרכז הדיון, אלא הערכות לגבי המתקפה האיראנית ותכניות הנקם של חיזבאללה. סטטוס המגעים לעסקה לא היה על הפרק, עד שהשרות גמליאל ורגב ביקשו מראש הממשלה להתייחס לנושא. נתניהו עדכן כי תצא המשלחת בשבוע הבא (מה שהלשכה פרסמה לאחר ישיבת הקבינט).

הרמטכ"ל השתתף בתחילת הישיבה, נתן סקירה קצרה ועזב לטובת דיון ביטחוני אחר. אין עדיין הבנה ברורה לגבי התזמון והאופי של  המתקפות האפשריות. בין היתר, מעריכים כי האיראנים צפויים להתחשב בצרפת שמארחת את האולימפיאדה

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]