מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן שוחח היום (שישי) עם שר הביטחון יואב גלנט ועידכן אותו כי החליט לסיים את הבדיקה בעניין גדוד נצח יהודה ולא להטיל עליו סנקציות, כך דיווח ברק רביד בוואלה מפי שני בכירים ישראלים ואמריקאים. אם היו מוטלות סנקציות על גדוד נצח יהודה זה היה מהלך חסר תקדים מצד הממשל האמריקאי, בעל פוטנציאל נזק חמור לצה"ל וליחסים בין ישראל לוושינגטון.

בחודש אפריל, כזכור, הודיע בלינקן על כוונת ארצות הברית להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה, בשל הפרות של זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית. הדיווח מביא את דבריו של גורם אמריקאי שאמר כי בעוד שבלינקן קבע שהגדוד ביצע הפרות קשות של זכויות אדם בשטחים, המידע שסיפקה ישראל בשלושת החודשים האחרונים הראה שצה"ל תיקן את התנהגותו של גדוד נצח יהודה והתייחס ברצינות לדאגות של ארצות הברית.

יואב גלנט ושר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן בביקורו בישראל (צילום: רויטרס)
יואב גלנט ושר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן בביקורו בישראל (צילום: רויטרס)

הגורם אמר כי צה"ל הציג ראיות לכך ששני החיילים שהיו מעורבים באירוע המשמעותי ביותר שנחקר על ידי משרד החוץ האמריקאי הודחו ממשימות לחימה ולא יזומנו לשירות מילואים. צה"ל אמר לאמריקנים כי החקירה הפלילית נגדם לא הניבה כתב אישום מכיוון שתושבים פלסטינים שהיו מעורבים באירוע סירבו להעיד.
 
הגורם האמריקאי הוסיף כי צה"ל הראה לארה"ב שהוא נקט בצעדים נוספים בנוגע ליחידה, כדי להימנע מאירועים מסוג זה בעתיד, לרבות שינוי תהליך המיונים לחיילים שרוצים להצטרף לנצח יהודה וקיום סמינר מיוחד של שבועיים רק לגדוד נצח יהודה בנושא הפרות של זכויות אדם.