מפלגת רע"מ, בראשותו של חבר הכנסת מנסור עבאס, תקפה בחריפות את תקיפת צה"ל הבוקר (שבת) בעזה. "רע״מ מגנה את תקיפת צה״ל ברצועת עזה הבוקר", נכתב. 

המפלגה אף טענה כי מדובר ב"טבח מתועב שביצע הצבא הישראלי. כמו כן, המפלגה בחרה לפנות לקהילה הבינלאומית, וכתבה: "עצרו את המלחמה הלא צודקת שהורגת ילדים, נשים ואזרחים".

מנסור עבאס ורע"מ נגד התקיפה בעזה: "טבח מתועב של הצבא הישראלי"
מבוכה אסטרטגית: אולפן שישי סגר חשבון עם ממשלת הימין מלא מלא | מיקי לוין

לאחר בדיקות ראשוניות של הליך ותוצאות התקיפה הבוקר (שבת) בעזה, בצה״ל מציינים כי התקיפה באלתאבעין כוונה למסגד שהיה בצמוד לבית הספר במקום. התקיפה כוונה לקומת הגברים, אחת מתוך שלוש במבנה. בקומה אחרת נמצאו הפליטים בהם נשים וילדים. בצה״ל מציינים כי קומה זאת כלל לא נפגעה.

תקיפות צה"ל ברצועה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

מהתחקירים הראשונים עולה כי חיל האוויר השתמש בשלושה חימושים קטנים ומדויקים. בצה"ל אומרים כי החימושים בגודלם הקטן לא יכלו לפגוע בחללים אחרים של המבנה אלא רק בחלל שלעברו הם שוגרו, ואשר שימש את מחבלי החמאס. על פי הבדיקות של צה״ל, בפגיעה במבנה חוסלו בין 15 ל25 מחבלים לכל היותר. בצה״ל ממשיכים להתעקש כי החמאס מציג מספר נפגעים מופרך.

לאחרונה מתקשים מחבלי החמאס לפעול מתוך המנהרות. צה״ל הצליח לפגוע בלוחות סולריים המספקים את החשמל למנהרות. העובדה כי מדובר בחודשי הקיץ החמים והעדר חשמל מקשים על המחבלים לשהות במנהרות והם פועלים מאזורי מחסות. תוך שהם ממקמים בתוך מרפאות ובתי ספר מפקדות או מרכזי התארגנות ואף ממקמים מחסני תחמושת באותם אתרים. בצה״ל אומרים שכך נעשה גם הבוקר לפני התקיפה.