לאחר לתקיפתם של צה"ל ושב"כ אמש (שבת) את הקומה במתחם בית ספר "אל-תבאעין" ששימשה את מחבלי חמאס, סגנית הנשיא והמועמדת לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית, קמלה האריס, אמרה הלילה לכתבים: "יותר מדי אזרחים נהרגו בעזה. לישראל יש זכות לרדוף אחרי מחבלי חמאס, אבל מוטלת עליה האחריות להימנע מפגיעה באזרחים".

"אל תבואו עכשיו": הדרמה בין ישראל לארה"ב לאחר החיסולים באיראן ובביירות | בן כספית

עוד אמרה האריס בנושא: "אני והנשיא ביידן עובדים מסביב לשעון על עסקה שתשחרר את החטופים ותביא להפסקת אש. צריך לעשות עסקה וצריך לעשות את זה עכשיו".

כמה שעות לאחר התקיפה, דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, פרסם הצהרה לתושבי עזה, בה נאמר: "פנייה דחופה לתושבים שטרם פינו את שכונות מרכז העיר, שייח' נאצר, ברבך ומעין בגושים 53, 54, 55, 103, 104. חמאס וארגוני הטרור ממשיכים לירות רקטות מאזוריכם לעבר מדינת ישראל. צה"ל יפעל בכוח נגד גורמים אלו. למען ביטחונכם, עליכם לפנות אזורים אלו באופן מיידי למקלטים ידועים באזור ההומניטרי".

לגבי התקיפה עצמה, אומת כי לפחות 19 מחבלים מארגון הטרור חמאס ומהג'יאהד האסלאמי, שפעלו לקידום פעילות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל מתוך המתחם, חוסלו.

דובר צה''ל, דניאל הגרי, מסר כי התקיפה בוצעה באמצעות שלושה חימושים מדויקים, שעל פי גורמי המקצוע לא יכולים להסב נזק שתואם לדיווחי הנפגעים של משרד ההסברה הממשלתי בעזה.

יתרה על כך, כתוצאה מהתקיפה לא נגרם נזק מהותי למתחם בו התכנסו המחבלים כפי שנראה בתצלום המתחם לאחר התקיפה. עוד נמסר כי טרם התקיפה ננקטו צעדים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק בעל ראש קרב מוקטן, אמצעי חוזי ואיסוף מידע מודיעיני מדויק.