מלחמת חרבות ברזל: על רקע הדיווחים האחרונים על חידוש המו"מ לעסקת חטופים מול חמאס יש גורמים בתוך הממשלה שמבקרים בחריפות את האופציה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח היום (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM ותקף את ההזדמנות שהוצעה לאחרונה לישראל באשר לסיכום עסקת חטופים חדשה. 

על הפסגה ביום חמישי אמר: "אנחנו כותשים את חמאס, ואני שומע סקירות לא רק מהגורמים הרשמיים בקבינט אלא גם יורד לשטח ושומע את המט"חים והמגדים שלנו. דווקא עכשיו ללכת לוועידה ולהרים לחמאס? זו טעות חמורה של רה"מ, זו טעות לשבת עם חמאס, הוא אנס, רצח, שרף תינוקות, אנחנו הולכים להרים להם? הדרך היא אחת, להגביר את המאמצים ואנחנו יכולים לנצח. מה זו השטות הזאת ללכת לשבת איתם? בואו ננתק להם את הדלק, אני אומר את זה כבר יותר מ-9 חודשים".

זה לא יהיה לילה אחד: האיראנים חשפו כמה זמן תימשך המתקפה - וזה הולך להיות ארוך
הודעות SMS וכרוזים: צה"ל הודיע לתושבי שכונה בחאן יונס להתפנות

"אם ננתק את הדלק לחמאס, בעוד שבוע הם ירדו על הברכיים, ואם עוצרים את המשאיות, עוד שבועיים הם יורדים על הברכיים", המשיך. "מה פתאום אנחנו הולכים לעסקאות, ועוד לעסקאות מופקרות? איזו שטות, איזו טעות גדולה, איזה אסון גדול. אנחנו יכולים לנצח עד הסוף. אם עוצרים את הדלק ואת האספקות ואומרים להם הומניטרי תמורת הומניטרי, תוך זמן קצר הם יורדים על ארבע. אם לאמריקאים היו חוטפים ורוצחים הם לא היו מתחילים מו"מ, הם היו כותשים, כך עובדת מדינה נורמלית. למה לא להוציא עונש מוות למחבלים?".

"אם נכבוש את השטח ברצועה ונגיד להם שעל כל מה שהם עשו הם ישלמו בשטח, והדבר השני זה לעצור להם את הדלק, ונעודד הגירה מרצון של גורמים שלא צריכים להיות כאן, אני מניח שבסופו של דבר אנחנו יכולים לנצח מלא מלא, כך עשינו בהיסטוריה של המדינה לא פעם ולא פעמיים ואנחנו יכולים לעשות את זה עוד פעם", הוסיף. "אנחנו משפיעים המון. העסקה הזו כמו שהיא, שמדברים על יציאה מנצרים, פילדלפי, מחזירים אנשים חיים הביתה עם זה שמפסיקים את הדלת".

על הפריצה לשדה תימן אמר: "עיקר הזעם לא היה בזה שחקרו, אלא ששולחים שוטרים צבאיים רעולי פנים לעצור חיילי צה"ל בשדה הקרב זה טמטום, טיפשות, מי שעשה את זה, וזו לא רק הפצ"רית לדעתי, אלא גורמים בצבא ובמשרד הביטחון - זו שטות גדולה. אני נגד לפרוץ לבסיסי צה"ל, אבל אני נגד שנעמה לזימי תפרוץ לתחנות משטרה ושאנרכיסטים יפרצו למעון רה"מ".

"שם לא שמעתי את ראש השב"כ ולא את היועמ"שית", המשיך. "אני מכבד מאוד את אלופי הצבא וראש השב"כ, אבל יש לי ביקורת. אם הוא דוחף לעצור אנשים שפרצו לבסיס, למה הוא לא דוחף לחקור אנשים שפרצו לבלפור? מה שלזימי עשתה זה 15 שנות מעצר, חברת כנסת שותפה בעבירה של 15 שנות מאסר".

צבי סוכות פורץ לשדה תימן (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

על היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אמר: "לפני שנה אמרתי לראש הממשלה בואו נפטר אותה, בוא נשלח אותה הביתה. היא עושה מה שהיא רוצה. צריך לשאול את הפצ"רית איך בחוסר אחריות היא שולחת שוטרים צבאיים באמצע מלחמה לעצור חיילים". על גלנט אמר: "גם בזה דעתי ידועה, הוא בכלל צריך להיות בשמאל, הוא לא שייך למחנה שלנו. הוא גער בי שאני לא מבין ביטחון, מסתבר שצדקתי".

בתוך כך, בן גביר התראיין גם לגדי נס ברדיו צפון 104.5FM , ואמר על נתניהו: "אם הוא יקים ממשלה עם גנץ הוא יודח - גנץ לא רוצה שהוא יהיה רה"מ".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm