ינון מגל וברק סרי בעימות סוער בפתח השעה הראשונה היום (ראשון) על הדחת חייל המילואים מכוח 100 שהתראיין באולפן הפטריוטים, פרשת שדה תימן והמשבר הגובר בין הדרג המדיני לדרג הביטחוני ככל שהמלחמה מתארכת מדי יום.

ינון: "מילא הביא את דינה זילבר, אבל את גלי בהרב מיארה הביא סער, עכשיו הוא מוציא הערכות ביטחון".

"טעות חמורה של נתניהו": בן גביר התאכזב - וכתש את ראש הממשלה
חשבנו שסינוואר כבר גמור - עכשיו מתגלה שהוא צוחק על כולנו: זה מצבו האמיתי

סרי: "נתניהו כמה לכניסתו לממשלה. סער הוא מועמד להצטרף לממשלה. למה אתה מלין עליו? כשהוא יצטרף, תתקוף אותו באותה חמת זעם?".

ינון: "תלוי מה הוא יעשה, עובדה שאני תוקף את גלנט".

סרי: "אתה תוקף את גלנט כי נתניהו מתעב אותו, כי הוא קורא תיגר על נתניהו. אפרופו עמדת הצבא. אתה זוכר תקופה שתקפו כך את הצבא, את הרמטכ"ל, את כל שדרת הפיקוד בצבא?".

ינון: "שנים השמאל תקף את הצבא".

סרי: "אלה דברים שאני לא זוכר. להיגיון הזה יש שיגעון. לא סתם שתוקפים כך ומקעקעים את תדמית הצבא שבאמת כשל ב-7 באוקטובר. מאז הם במלחמה, ולקחו אחריות. ההיגיון הוא להטיל את האשמה על הצבא, כשנתניהו הוא מסכן, לא העירו אותו. כאילו הוא לא התגאה שחמאס מורתע. כל זה נובע מהרצון של נתניהו ואנשיו להרחיק מעצמו את הכישלון האדיר של 7 באוקטובר, שבחלקים מסוימים מתרחש עד היום. מסתכלים למעלה, רואים אותו מטיל אחריות ודמו של הרמטכ"ל מותר".

ינון: "מצד שני צריך לראות שיש מציאות בה מבקרים את הצבא על דברים ענייניים. מה קרה, העבירו ביקורת על הצבא. הצבא בודק מי הדליף את הסרטון שיצר גל אנטשימי בעולם? הרמטכ"ל נותן גיבוי לפצ"רית ולא ללוחמים שלו? זה הצבא שאמור להגן עלינו, זה רמטכ"ל שאמור לדאוג ללוחמים שלו. תפתחו בחקירה על מי הדליף את הסרטון".

סרי: "אתה לא שומר על החיילים, אתה שומר על אדם אחד, על נתניהו. אתה מגן על אדם אחד שכשל". 

ינון: "איך הגעת לביבי?". 

סרי: "שורש העניין זה לתקוף את הצבא כדי לקעקע אותו, לתקוף את אנשיו. בשדה תימן היה ניסיון לערער את הסדר, את שלטון החוק. כל מה שאתם עושים זה לקעקע את הצבא, לפגוע בראשיו, להחליש. אתה מחליש כדי לחזק את נתניהו ולהעלות את קרנו".

צבי סוכות פורץ לשדה תימן (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

ינון: "אין לכם דבר אחד בראש חוץ מביבי. דיברתי על הצבא, הרמטכ"ל, על היועמ"שית, האם נראה לך סביר שהמערכת תוציא סרטון באמצע חקירה ולא תבדקו מי הדליף את הסרטון? סרטון שמסכן את החטופים והחטופות".

סרי: "מי אמר שהיא הדליפה?" 

ינון: "לא צריך לבדוק?"

סרי: "לפעמים הדלפות יוצאות ממקומות שאתה בכלל לא חולם עליהם".