ראשי רשויות מיהודה ושומרון נפגשו עם שר החוץ, ישראל כ"ץ, על רקע סדרת סנקציות שהוטלו על אזרחים וארגונים ישראלים על ידי ארצות הברית ומדינות אירופה. במהלך הפגישה התייחס השר לתופעת ההתעצמות של הפעילות האיראנית בתוך ירדן, בגבול שבין ישראל לירדן וביהודה ושומרון, כפי שנחשפה ב"מעריב" ביום שישי, ואמר כי "חייבים לקחת מוקד טרור כמו מחנה הפליטים ג׳נין, לפנות אותו באופן זמני מתושביו למקום מסודר ולטפל טיפול יסודי בסיכול תשתיות הטרור שקיימות במחנה כפי שהדבר נעשה בעזה". הדברים נחשפו אצל אמיר אטינגר בישראל היום.

במהלך המפגש התייחס שר החוץ למצב הביטחוני ביו"ש, ואמר כי "מתקיימת תופעה חמורה ומסוכנת כאשר איראן פועלת להקים חזית טרור מזרחית חדשה מול ריכוזי האוכלוסייה הגדולים במדינת ישראל. יחידות איראניות של 'משמרות המהפכה' (שזהותן ידועה) בשיתוף עם גורמי חמאס בלבנון, מבריחות נשק ומימון לתוך ירדן כדי לערער את המשטר ולהפיל את המלך עבדאללה - שפועל להיאבק נגד התופעה - ומשם מבריחים דרך הגבול המזרחי ומציפים את יהודה ושומרון ובפרט את מחנות הפליטים כמו ג׳נין בנשק תיקני ומסוכן ובכסף רב, כדי לפגוע בהתיישבות היהודית, ולהקים חזית טרור איסלמית פרו איראנית, כמו שעשו בעזה ובלבנון ובמקומות נוספים, מול גוש דן וריכוזי האוכלוסייה הגדולים בישראל".

רעידת אדמה: היועמ"שית - "להפסיק לממן מעונות יום לילדי אברכים"
זה לא יהיה לילה אחד: האיראנים חשפו כמה זמן תימשך המתקפה - וזה הולך להיות ארוך

"ישראל חייבת לטפל בנושא באופן מערכתי", הדגיש השר כ"ץ. "הטיפול הנקודתי כיום הוא ברמה מבצעית גבוהה ביותר, אבל לא מספיק ולא ימנע את הפיכת האזור למעוז טרור. איראן שולטת היום באופן מעשי במחנות פליטים ביו״ש באמצעות שלוחיה ולרשות הפלסטינית אין שום יכולת לפעול שם".

ישראל כ''ץ (צילום: מרק ישראל סלם)
ישראל כ''ץ (צילום: מרק ישראל סלם)

"חייבים לקחת מוקד טרור כמו מחנה הפליטים ג׳נין, לפנות אותו באופן זמני מתושביו למקום מסודר ולטפל טיפול יסודי בסיכול תשתיות הטרור שקיימות במחנה כפי שהדבר נעשה בעזה", אמר. "מדובר במלחמה שאנחנו חייבים לנצח בה לפני שיהיה מאוחר ותיבנה תשתית טרור שישראל תתקשה להתמודד איתה. במקביל יש להאיץ ולהקים את הגדר המזרחית לאורך הגבול עם ירדן כדי לסכל את הברחת הנשק מירדן המסכנת את המשטר הירדני ואת מדינת ישראל".

תרגיל צה"ל ביהודה ושומרון (צילום :דובר צהל)

דבריו של השר כ"ץ התפשטו ברשתות החברתיות הערביות כמו אש בשדה קוצים. "שר החוץ הישראלי קורא לגרש את תושבי מחנה ג'נין בגדה ולהתייחס אליהם כאל תושבי עזה", כתבו.

כזכור, ביום שישי פורסם ב"מעריב" כי מאז תחילת המלחמה מזהים בישראל התעצמות של פעילות איראנית בתוך ירדן, בגבול שבין ישראל לירדן וביהודה ושומרון.

על פי גורם ישראלי בכיר, "היעד האסטרטגי הבא של איראן הוא לעורר התקוממות ביהודה ושומרון וללחוץ על הגבול המזרחי של ישראל. כמו כן, איראן פועלת בתוך ירדן כבר זמן מה. הפעילות הזאת ידועה ומוכרת לנו עוד מהתקופה שקדמה ל-7 באוקטובר, אך בעשרת החודשים האחרונים אנחנו מזהים התעצמות משמעותית של המגמה המדאיגה הזאת".