שר המשפטים יריב לוין התבטא היום (ראשון) בישיבת הממשלה בעניין הרפורמה המשפטית, והסביר איזה צעדים הקואליציה צריכה לעשות כדי לשוב ולקדם אותה. הדבר קרה במהלך הדיון הסוער על מה שהשרים הגדירו כ"שלטון פקידים שמונעים מהממשלה לממש את מדיניותה".

"צריכים להחליט אם חוזרים לקדם את הרפורמה המשפטית, הגיע הזמן לבצע שינויים נדרשים", אמר לוין. מדברי לוין ניתן להתרשם כי הוא רואה בחזרה לרפורמה דבר שהוא בר השגה: "כדי שהקואליציה תוכל להתקדם, צריך ללחוץ על ארבעה או חמישה ח"כים שמהססים, וגם לשבת עם האופוזיציה ולהגיע להסכמות".

כזכור, לוין אמר בשבוע שעבר כי "רבים מבינים היום את הצורך בשינוי במערכת המשפט שחייבים לפתוח אותה לעוד ציבורים בחברה הישראלית", ציין.

עוד הוסיף כי "המסקנה השנייה שהתחדדה מאירועי המלחמה, בעיקר מאירועים שהיו בחודשים האחרונים, היא ההבנה שנדרש שינוי מן היסוד במערכת המשפט. אמרתי בראשית המלחמה, ואני משוכנע שהדבר נכון גם עכשיו. בעת הזאת יש מאמץ לפעול גם בתחום הזה בהסכמה רחבה ככל שניתן, בפרט בכל מה שקשור למינויים. אין מקום לניסיונות לכפות מינויים והחלטות תוך שימוש לרעה בכוח העודף שיש היום למערכת המשפטית. זאת לא דמוקרטיה וזאת לא האחריות הנדרשת בשעת מלחמה.