חמאס הודיע הערב (ראשון) כי לא יגיע לפסגה המכרעת שתתקיים ביום חמישי בנימוק כי סבבים נוספים של משא ומתן רק מאריכים את המלחמה ונותנים לישראל לגיטימציה. "אנחנו קוראים למתווכות להציג תוכנית ליישום מה שהסכמנו עליו ב-2 ביולי, במקום לנהל משא ומתן חדש. יציאה לעוד סבבים של שיחות או הצעות חדשות רק יספקו כיסוי לתוקפנות הכיבוש וייתנו לו זמן לנצח את מלחמת ההשמדה", נטען. 

ברק רביד דיווח בוואלה כי בכיר ישראלי שמעורה במו״מ טען כי הודעת חמאס היא ״מהלך טקטי לקראת התקפה אפשרית של איראן וחיזבאללה וכדי לנסות להשיג תנאים יותר טובים לעסקה״. הבכיר הישראלי הוסיף: ״אם חמאס לא יבואו לשולחן נמשיך לכתוש את הכוחות שלהם בעזה״.

במהלך הימים הקרובים, צוותים בדרגי עבודה יקיימו שיחות הכנה רבות, ושורה של בכירים אמריקאים צפויים להגיע למזרח התיכון. ברט מקגרק, יועצו של הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, יגיע לקהיר כדי לדון בסעיפים הקשורים להסדרים בגבול של מצרים עם רצועת עזה. בישראל משדרים זהירות באשר לסיכויים לפריצת דרך וממליצים שלא למהר לפתח ציפיות. על פי גורמים המעורים "לא הכל תלוי ברצון ובנכונות של ישראל ושל רה"מ נתניהו להתגמש ולהתפשר".

לקראת מפגש הפסגה בעניין העסקה: אלה נקודות המחלוקת העיקריות
דיווח: חמאס דורש את שחרור מרוואן ברגותי בשלב הראשון של עסקת החטופים

הפגנה בעד עסקת חטופים בדרך בגין בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה בעד עסקת חטופים בדרך בגין בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

עם זאת, גורם ישראלי אמר מוקדם יותר היום  ל-Cnn Arabic כי סינוואר מעוניין בהסכם הפסקת אש, הגורם מסר כי זו לשון ההודעה שהעבירו המתווכות מצרים וקטאר לבכירים ישראלים בימים האחרונים, לקראת פגישה מכרעת שתתקיים בהמשך השבוע. עדיין לא ברור אם ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין בהסכם כזה.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שאל בראיון ברשת CBS אם הוא מאמין שהפסקת אש אפשרית במלחמה לפני שהוא עוזב את תפקידו, והשיב: "כן. זה עדיין אפשרי. התוכנית שהרכבתי, באישור ה-G7, באישור מועצת הביטחון של האו"ם וכו'. עדיין בר קיימא ואני עובד ממש כל יום - וכל הצוות שלי - כדי שזה לא יסלים למלחמה אזורית".