מלחמת חרבות ברזל: חבר הכנסת זאב אלקין, יו"ר סיעת הימין הממלכתי, שוחח היום (שני) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM ופרש את משנתו על הימים המורכבים בהם נמצאת מדינת ישראל בצל ההמתנה למתקפה איראנית וחזרת הרפורמה במערכת המשפט לסדר היום.

בפתח הראיון אמר: "אני לא מבין כבר הרבה חודשים מה תוכנית הממשלה להמשך המלחמה, על זה פרשנו. אני שואל ולא מקבל תשובות או שלא מקבל תשובות שמשכנעות אותי. גם חברי כנסת מהקואליציה לא מקבלים תשובות מניחות את הדעת".

ישראל זיו משוכנע: "קרובים למלחמה אזורית - סיפור שטרם הכרנו"
כמו בסרט רע: יריב לוין חוזר לחיינו במועד הגרוע ביותר שיכולנו לבקש | בן כספית

לגבי חזרת הרפורמה אמר: "אני חושב שכולם מבינים שבזמן המלחמה לחזור לאיפה שהיינו עד 7 באוקטובר זו טעות קשה מאוד ובלתי אפשרי. לא מבין שהכיוון אפשרי. יריב לוין איש רציני אבל אני חושב שהוא צריך להבין שקרה משהו ב-7 באקוטובר. יש מקום לרפורמה במערכת המשפט, אך זה חייב לבוא בסכמה רחבה".

"איך יכול להיות שמדינה שלמה כבר שבועיים עוצרת את נשימתה ומחכה שיתקפו, ויושבת ממשלת ימין על מלא ודנה על איך נגיב", אמר על איראן. "צבא ארה"ב יעזור לנו להתגונן אך לא יכריע ולא ינצח בשבילנו את המלחמה. האמריקאים אומרים בצורה מפורשת שהם לא יתקפו. מלחמות לא מנצחים בהכלה ולא ברב שלביות. כ-100 אלף תושבים שלנו הם פליטים בארצם, ואף אחד לא  יודע מתי יחזרו. בצפון אנחנו בהגנה התקפית. אנחנו מציעים כבר חודשים רבים לשנות את כל דרך ניהול המלחמה". 

לאחר מכן אמר: "שום חלופה לא תצמח כל עוד המערך של השלטון האזרחי של חמאס קיים, והוא קיים. כל עוד המערכת של חמאס קיימת אף אחד לא ייכנס לשם. עד שלא נפרק אותה, לא נגיע למימוש מטרות המלחמה. הדבר הכי גרוע זו מלחמת התשה, אם לא נגיע להכרעה בחזיתות השונות נשקע במלחמת התשה רב זירתית. אנחנו הולכים לשם עם עיניים עצומות לרווחה. זה משהו שצריך לשנות מהקצה אל הקצה".

הרצי הלוי בזירת פיגוע הירי בבקעת הירדן (צילום :דובר צה"ל)

"איראן מנהלת מולנו את המלחמה הזו", המשיך. "היא זו שמממנת, מביאה נשק, נותנת הוראות אופרטיביות, ואחרי כל זה איראן עד היום משלמת אפס מחיר. אחרי שמאות טילים וכטב"מים עפו לעברנו מכיוון איראן, שלחנו לאיראן איתות, אנחנו מנסים לנצח את המלחמות באיתותים. כל עוד איראן תמשיך לשלם אפס מחיר, ברור לי שהיא תמשיך לעודד את השלוחות שלה להמשיך להילחם מולנו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm