היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה פרסמה אתמול במכתב ששלחה לשר העבודה עמדה לפיה על הממשלה להפסיק לממן מעונות יום לילדי אברכים. ישי כהן מאתר החדשות החרדי "כיכר השבת" שוחח הבוקר (שני) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM על הנושא וההשלכות.

"תמונת המצב היא מאוד פשוטה מבחינת תיאור. כל אברך בין גילאי 26-18 לא יהיה זכאי לסבסוד למעונות עבור ילדיו. אם אנחנו אומרים שמדובר פה על פצצה שהונחתה על הציבור החרדי, צריך לומר שהיה לנו הקש בגג באירוע. ראינו את העמדה של היועמ"שית לגבי תקצוב הישיבות והכוללים, מי שקרא את העמדה שלה ראה לאן זה הולך. אני לא חושב שההגדרה סנקציה היא נכונה כי סנקציה יהיה כשיהיה חוק, יעדים, ולא עומדים בהם", הסביר.

מחלוקת הפסקת מימון המעונות: יגביר שוויון בנטל או ייקח את החרדים אחורה?
היועמ"שית בסכנה? ש"ס מיישרים קו עם בן גביר: "החלטה אומללה"

לדבריו האירוע שונה לחלוטין: "אין חוק שמסדיר את מעמד תלמידי הישיבות והאברכים. כל חודשיים שלושה מגיעה עוד בשורה לא טובה מבחינת הציבור החרדי. האם לטווח ארוך האירוע יחזיק מעמד? אם לא יהיה חוק גיוס שיסדיר תא מעמד תלמידי הישיבות? לא. אם יהיה חוק סיכוי שזה יחזיר מעמד עוד כמה חודשים. לציבור החרדי נמאס להיות בן הערובה באירוע". 

הפגנת חרדים מול לשכת הגיוס בתל-השומר (צילום :אבשלום ששוני)

עוד אמר כי ההחלטה, גם אם היא תפגע קשות בציבור החרדי, בסופו של דבר לא תביא לגיוס חרדי אחד. "למה היא כן תביא? לפגיעה ביציאת נשים חרדיות בשוק העבודה, ולהוציא ילדים חרדים ממעונות רשמיים ומוכרים. זו התוצאה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm