מתאם השבויים והנעדרים לשעבר ירון בלום שוחח עם אודי סגל וענת דוידוב הבוקר (שני) בתוכניתם ברדיו 103FM. תחילה, הוא הסביר את חשיבות עסקת החטופים דווקא בטיימינג הנוכחי, בהתאם לכך שביום חמישי תתקיים פסגה בהובלתם של מצרים, קטאר וארה"ב, ולאחר מכן תקף את סמוטריץ' לאחר שכינה את עסקת החטופים "הסכם כניעה": "שיפסיק להתעסק עם אמירות חלולות, שישבו בשקט ולא ידברו".

"אני מציע לסמוטריץ' ומרעיו שיפסיקו להתעסק עם שטויות ואמירות חלולות, הוא לא מבין מהחיים שלו שום דבר בנושא. שפשוט יישבו בשקט ולא ידברו. אני מתבייש שהוא שר בכיר. אני מתאפק, אני מכיר את האנשים הללו, שפשוט יירגעו. ב־7 באוקטבור הפסדנו, עכשיו צריך לראות איך משחררים את החטופים. אין חמצן במנהרות, זה לא סופרלטיב", זעם מתאם השבויים והנעדרים לשעבר על שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

"מקריב את חיי החטופים": הבית הלבן במתקפה חריפה על סמוטריץ'
בישראל לא מתרגשים מהיעדרות חמאס בשיחות המגעים לעסקה: "טקטיקה להפעיל לחץ"

הוא אמר על המגעים הנוכחיים כי "זו באמת הזדמנות אחרונה כי הרבה מאוד דברים מסתדרים, הכוכבים מסתדרים, סינוואר בלחץ כבד מאוד. אנחנו צריכים להבין את הסיטואציה, זו לא סיטואציה ברורה לחלוטין גם לנו. סינוואר חי, בועט, נושם, להערכתי הוא די מנותק ממה שקורה. שיראה את היקף הנזקים, יבין שבזו ההזדמנות האחרונה שלו. סינוואר נבחר דקלרטיבית כמנהיג חמאס, אך כמו שאנחנו מבינים הוא רוצה עסקה".

הוא הבהיר כי זה תחילתו של מומנטום לפעימה הבאה: "הסיכוי להחזרת כל החטופים זה להחזיר ממשהו קטן, להתחיל עם החיים, בין 18-30 חיים שנקבל אותם סוף סוף וסינוואר יראה שאנו עומדים במילה שלנו. לכן המומנטום הזה מאוד חשוב".

באשר לארה"ב ציין בלום ציין כי לדבריו אנחנו בהזדמנות נדירה, "אני באמת חושב שאנחנו ברגע קריטי, זו הזדמנות אחרונה בעיקר בגלל ארה"ב. היא תרים עוגן, יש לה בחירות, היא לא רוצה להידבק למלחמה אזורית ולעסקאות שיימשכו לתוך תהליך הבחירות. כמו שהמפלגה הדמוקרטית רואה שהיא יכולה לגרום להאריס להפסיד את הבחירות". 

"כל ההגעה של חמאס, למרות החיסולים האחרונים, נובעת מזה שהלחץ והעצימות שצה"ל מפעיל באמצעות הכוחות הרבים שלו עם מודיעין מאוד מדויק, הוא זה שמביא את סינוואר לשולחן המו"מ באמצעות נציגיו. אני מאמין שזו באמת הזדמנות אחרונה ושזה יהיה על ראש רה"מ אם לא תהיה עסקה השבוע".

בנימין נתניהו נואם (צילום: נועם רבקין פנטון פלאש 90)
בנימין נתניהו נואם (צילום: נועם רבקין פנטון פלאש 90)

על תקיפה אפשרית מצד איראן אמר כי לדעתו אם יגיבו, הוא מעריך שהכל ישתהה: "תהיה תקיפה מאוד משמעותית של המדינה, אני לא חושב שנאותת באמצעות ירי מדויק ליד אתר גרעין כזה או אחר, ולכן אני חושב שגם ראש המוסד וגם ראש השב"כ ואלה שיושבים במו"מ יודעים את העבודה שלהם מצוין, ולכן גם להשמיץ אותם בצורה נבזית, אני חושב שזה לא במקום. צריכים לתת להם את החבל כדי לסיים עסקה. יושבים וכבר מדברים עם המתווכות. העשן הלבן הזה חייב לצאת. אני מניח שיש משלחות שמכינות את הפסגה, אני חושב שהיא לא תהיה בת יום אלא יותר מזה. אנחנו חייבים לשחרר את החטופים והחטופות, ויפה שעה אחת קודם". 

על הפיגוע בבקעת הירדן בו נרצח יהונתן דויטש ז"ל אמר: "באיו"ש יש לנו מלחמה. אתמול נהרג בחור צעיר ומקסים, יש לנו מלחמה שמוכוונת על ידי האיראנים, אנחנו נכנסים לכאוס נוראי וגם בעניין הזה הממשלה צריכה להיות הרבה יותר אחראית ולא להמשיך לתת לאיראנים באמצעות הפרוקסי שלהם לחמם את העסק".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm

ירון בלום (צילום: ירון בן חורין)
ירון בלום (צילום: ירון בן חורין)