שר העבודה יואב בן צור דרש היום (שני) במכתב שנשלח למשנה ליועצת המשפטית לממשלה ד"ר גיל לימון תקופת מעבר של כשנת לימודים או לכל הפחות כחצי שנה לפני ביטול מימון ההנחות במעונות היום לאברכים שחייבים בגיוס.

במכתב ששלח הבהיר כי הוא מתנגד להחלטה מאחר והיא "מתעלמת כליל מכל הנימוקים המשפטיים כבדי המשקל שהצגתי" והאשים את את לימון ב"התעלמות מוחלטת משלומם וביטחונם של הפעוטות, היציבות הכלכלית המשקית, שיקולי עידוד תעסוקה ועוד". בן צור מנה שורת נימוקים לבקשה שלו, ובין היתר טען כי תהליך מציאת מסגרות חלופיות לפעוטות הינו "תהליך מורכב הדורש מציאת מסגרת אשר נותר בה מקום פנוי לשנת הלימודים הקרובה".

מחלוקת הפסקת מימון המעונות: יגביר שוויון בנטל או ייקח את החרדים אחורה?
היועמ"שית בסכנה? ש"ס מיישרים קו עם בן גביר: "החלטה אומללה"

גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד טען כי "עצירה מהירה של מקור הכנסה משמעותי כל כך על הפרט דורשת בהכרח בהתארגנות כלכלית המצריכה תקופת זמן לא קצרה" וכי "למלש"בים נדרשות פעולות מול צה"ל להסדרת מעמדם, בן אם לגיוס ובין אם לצורך קבלת פטור. פעולות אלה אורכות זמן ונדרשת שהות לבצען".

כזכור, היועצת המשפטית לממשלה פרסמה אתמול מכתב ששלחה לשר העבודה עמדה לפיה על הממשלה להפסיק לממן מעונות יום לילדי אברכים. במשרד האוצר אומרים למעריב כי המהלך יחסוך לקופת המדינה סכום של כ-200 מיליון ש"ח. מדובר בכ-10,000 פעוטות שהוריהם קיבלו סבסוד של עלות המעונות בגין הגדרתם כאברכים.

בש"ס פרסמו הודעה חריפה נגד החלטת היועמ"שית. "ההחלטה לשלול מאימהות חרדיות עובדות את סבסוד מעונות היום, שלושה שבועות לפני תחילת שנת הלימודים, רק בגלל שהבעל לומד תורה - זו בריונות משפטית אכזרית והתעמרות בילדים חסרי ישע. מדובר באות קין מחפיר על מצחה של מערכת משפטית האמורה להיות המגן והסעד של נשים שהחליטו להיכנס למעגל העבודה ולתרום למשק הישראלי תכלית הסבסוד היא עידוד תעסוקת נשים. הנשים החרדיות בשיעור תעסוקת נשים הגבוה ביותר ב-OECD. החלטה אומללה זו תחזיר אותן אחורה", מסרו.