שר התקשורת ד״ר שלמה קרעי שלח היום (שני) מכתב בהול למועצת התאגיד לאחר שעובדי ערוץ מכאן עברו, לכאורה, שורה של עבירות פליליות חמורות עת פרסמו את זהותם של חיילים שנעצרו בחשד לפגיעה במחבל נוח'בה. 

השר קרעי טען כי ״הודעת התאגיד לפיה מדובר בטעות אנוש, רחוקה מלהניח את הדעת. ה״טעות״ הזו מתיישבת באופן מטריד עם הקו המערכתי ששיקפתי במכתבי בעבר. מעבר לפליליות שבמעשה, אין צורך להכביר במילים על הסיכון אליו נחשפו הלוחמים ובני משפחותיהם כתוצאה מהפרסום חסר האחריות". כמו כן, דרש קרעי למנות מבקר לשידורי התאגיד בערבית עד לסיום המלחמה. "הפרת חובה זו עלולה להחמיר את מצבו המשפטי של התאגיד בהקשר זה", אמר.

שלמה קרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שלמה קרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מהתאגיד נמסר כי "מעבר לעובדה כי תגובתך לעיתונות נגועה בגזענות, שהרי לא זכורה לי תגובה כלשהי מטעמך במקרים אחרים של תקלות צנזורה, חמורות ככל שתהיינה, הרי שהיא גם גובלת בלשון הרע ודיבה. לא אתה תלמד את מי מחבריי למועצה או אותי - ציונות מהי. אני שב ומציע לך לקרוא את חוק התאגיד, שהודעתך מנוגדת אליו באספקטים שונים.  כארגון שומר חוק, עוד טרם קבלת מכתבך וללא קשר אליו, הנהלת התאגיד החלה לבדוק  את האירוע לעומקו".

כזכור, קודם לכן דובר צה”ל הודיע כי בכלי תקשורת ערביים הופצו תמונות של הלוחמים שעצורים בחשד להתעללות במחבלי הנוח’בה עם פנים גלויות “תוך הפרת צו איסור הפרסום”. “צה”ל רואה בחומרה רבה את פרסום פניהם של החשודים בהתעללות בנסיבות מחמירות בעצור ביטחוני, המהווים הפרה בוטה של צו איסור הפרסום של בית הדין הצבאי”, נמסר מדובר צה”ל.