לאחר שפורסם לראשונה ב"מעריב" כי נעשתה פנייה חריגה לבית הדין של מפלגת הליכוד בבקשה להדיח את שר הביטחון יואב גלנט משורות המפלגה, נודע כי גם מבקר הליכוד פנה לנשיא בית הדין בבקשה לקבוע תאריך לדיון בעתירה להרחיקו משורות התנועה. 

המשפטנית טליה איינהורן וחברי מרכז נוספים, טוענים כי בית הדין טרם קבע מועד והצהירו כי הם דורשים לעשות זאת בהקדם. בדברי ההסבר העותרים מפרטים את אירועי הקדנציה הנוכחית של גלנט בתפקיד שר הביטחון בממשלה המכהנת, בטענה כי מהקמת הממשלה ועד היום פעל ופועל גלנט בניגוד לעמדת הליכוד הממשלה וראש הממשלה.

פנייה חריגה לבית הדין של הליכוד: "הדיחו את גלנט משורות המפלגה" | פרסום ראשון
הממשלה קורסת? בן גביר עלה להר הבית והצית אש בין עוצמה יהודית 

העותרים מתארים את סערת הרפורמה המשפטית והמחאה הציבורית שקמה בעקבותיה: "שר הביטחון יואב גלנט וראשי מערכת הביטחון והצבא עמדו מנגד הקמפיין האלים שבין היתר קרא לסרבנות ולא עשו  דבר על מנת לעקור את הנגע שפשה ביחידות צבאיות לרבות חיל האוויר". 

יואב גלנט בתפקידו כשר בטחון, הרמטכ"ל הרצי הלוי, מפקד חיל האוויר ואחרים במטכ"ל בחוסר המעש ובתגובותיהם הרפות נתנו רוח גבית לפעולות המחאה כנגד ממשלת ישראל.

הרמטכ''ל הרצי לוי (צילום: צילום מסך)
הרמטכ''ל הרצי לוי (צילום: צילום מסך)

ח"כ גלנט תמך בפועל במתנגדי הרפורמה ובתגובה למשבר האמון ולחתרנותו של ח"כ גלנט ראש הממשלה פיטר אותו, דבר שגרם להתעצמות המחאה כאשר השמאל הקיצוני והאנרכיסטי יוצא לרחובות ומחבק את ח"כ גלנט – אירוע שזכור לכל כ'ליל גלנט'. 

מאז ראש הממשלה חסר בו מהפיטורים ומאז אנו עדים לרצף אירועים שבמסגרתם גלנט לא מפספס את ההזדמנות לפגוע בראש הממשלה, בקואליציה ובליכוד.

ב-7 באוקטובר פרצה מלחמת חרבות ברזל , ואולם גם בנסיבות אלו יואב גלנט המשיך קבל עם ועדה לנהל פוליטיקה לעומתית ולחתור תחת ראש הממשלה באופנים שונים כאשר בשיאם של אירועים אלו בניגוד להחלטת ראש הממשלה, הקואליציה וסיעת הליכוד קרא להקמת מדינה פלסטינאית כפתרון ולהעברת הניהול לכוחות של הרשות פלסטינית ערטילאית.

חברי קואליציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חברי קואליציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"בסמוך לפני פרישתם של בני גנץ וגדי אייזנקוט, בני בריתו, מקבינט המלחמה לכאורה על רקע חוק הגיוס וסוגיית גיוס החרדים, שוב לא החמיץ ח"כ גלנט את ההזדמנות ויצא פומבית נגד ראש הממשלה ונגד הקואליציה כשהוא מסרב להביא את חוק הגיוס להצבעה ומעביר את זכות הוטו לאופוזיציה בכלל ולבני גנץ וגדי אייזנקוט בפרט בטענה כי בהיעדר הסכמה רחבה לא יתמוך בחוק גיוס.

בעניין החטופים – תידרך משפחות חטופים בודדות והאשים את ראש הממשלה  באחריות בלעדית להיעדר עסקה עם החמאס. בעניין המלחמה – מתדרך כי הגיע הזמן לסיים את המלחמה בעזה וניתן למסור את ציר פילדפי וציר נצרים לרבות עלייה של החמושים לצפון הרצועה. בעניין המלחמה בצפון – הסיר מהשולחן את האופציה הצבאית וקרא להסדר מדיני עם החיזבאללה.