גורמים בחמאס אמרו היום (שלישי) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי "המתווכות לוחצות על הנהגת התנועה להשתתף בסבב הפגישות הצפוי להתקיים בסוף השבוע, על מנת להגיע להסכם הפסקת אש ברצועת עזה וחילופי שבויים".

לדבריהם, "חמאס אינו מסרב להשתתף בסבב השיחות, אך המצב הנוכחי אינו מצריך סבב משא ומתן חדש. מה שנדרש כדי להתקדם להסכם הוא לקבל את מה שהתנועה הסכימה - ושישראל דחתה".

בתוך כך, רכבת אווירית של בכירים אמריקאים מגיעה למזרח התיכון לסבב שיחות בנושאי עסקת החטופים והפסקת האש. עמוס הוכשטיין, יועצו הבכיר של הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן המשמש כמתווך להסדרה בין ישראל ללבנון צפוי להגיע היום לישראל ולאחר מכן ימשיך ללבנון. 

בנוסף, לקראת הפסגה המתוכננת ליום חמישי הקרוב מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, מגיע למזרח התיכון לסבב של פגישות בשלוש מדינות המעורבות במשא ומתן לעסקה. בלינקן צפוי להגיע לישראל ככל הנראה הערב. כמו כן, יבקר בקטר ובמצרים. בכיר אמריקאי נוסף, יועצו הבכיר של ביידן, ברט מקגרק, יבקר היום בקהיר. בדיונים המתוכננים בהשתתפות נציגי ישראל ומצרים, יעלו סוגיות השליטה וההסדרים בציר פילדלפי ובמעבר רפיח. שני הנושאים שישראל דורשת להסדיר במסגרת המתווה לעסקת החטופים והפסקת האש בעזה.

בלינקן ונתניהו (צילום:  עמוס בן גרשום לעמ)
בלינקן ונתניהו (צילום: עמוס בן גרשום לעמ)

כזכור, רק לפני כיומיים הודיע ארגון הטרור כי לא יגיע לפסגה המכרעת שתתקיים ביום חמישי בנימוק כי סבבים נוספים של משא ומתן רק מאריכים את המלחמה ונותנים לישראל לגיטימציה. ברק רביד דיווח בוואלה! כי בכיר ישראלי שמעורה במו״מ טען כי הודעת חמאס היא ״מהלך טקטי לקראת התקפה אפשרית של איראן וחיזבאללה וכדי לנסות להשיג תנאים יותר טובים לעסקה״. הבכיר הישראלי הוסיף: ״אם חמאס לא יבואו לשולחן נמשיך לכתוש את הכוחות שלהם בעזה״.

גורם ישראלי אמר ל-Cnn Arabic כי סינוואר מעוניין בהסכם הפסקת אש, הגורם מסר כי זו לשון ההודעה שהעבירו המתווכות מצרים וקטאר לבכירים ישראלים בימים האחרונים, לקראת פגישה מכרעת שתתקיים בהמשך השבוע. עדיין לא ברור אם ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין בהסכם כזה.