העימות בין שר הביטחון יואב גלנט לראש הממשלה בנימין נתניהו עלה אתמול שלב לאחר ששר הביטחון תקף ועקץ בחריפות את ראש הממשלה במהלך דיון של חברי ועדת חוץ וביטחון בלשכתו ולעג לסיסמת "הנציחון המוחלט". בלשכת ראש הממשלה לא נשארו חייבים והשיבו: "כשגלנט מאמץ את הנרטיב האנטי-ישראלי, הוא פוגע בסיכויים להגיע לעסקה לשחרור החטופים".

העימות לא תפס את תשומת הלב רק בישראל, אלא  גם את עייני עולם הערבי. כך לדוגמא, בעיתון הלבנוני "אל אח'בר" נכתב כי "הסכנות של מלחמה נרחבת שתפרוץ באזור לא מנעה מראשי ממשלת ישראל להאשים זה את זה ולהעביר אחריות לכישלון. אבל הדבר המסוכן ביותר בעניין הוא שהמחלוקת הסוערת הנוכחית היא בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון יואב גלנט, כלומר שני הגברים שמובילים את המלחמה במתכונתה הנוכחית, וימשיכו להנהיג אותה אם היא תתרחב".

בנימין נתניהו, יואב גלנט (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
בנימין נתניהו, יואב גלנט (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

בסוכנות הידיעות "אנדולו" הטורקית צוין כי "המשבר בין ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לשר הביטחון יואב גלנט נכנס לתפנית חדשה בעקבות מתקפה הדדית ביניהם". חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזאת א-רישק, אמר כי הודאתו של גלנט "מאששת את מה שאמרנו תמיד, שנתניהו משקר לעולם".

בעיתון "אלכהליג" היוצא לאור בדובאי נכתב כי "המחלוקות בין ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לשר הביטחון יואב גלנט הדגישו את המחלוקות הפנימיות הגדולות שקורעות את ישראל".