גורמים בישראל הזהירו היום (שלישי) מפני "השלכות מסוכנות" של עליית בן גביר להר הבית, בייחוד במצב הנוכחי  לאור איומי איראן וחיזבאללה וחשיבות ברית ההגנה האזורית. בלשכת רה"מ מבהירים כי המנדט של השר לביטחון לאומי הוא לקבוע מדיניות ביטחון ( סדר ואכיפה)  בהר הבית ולא מדיניות לאומית בכל הנוגע להתנהלות בהר.

גם המנדט להתוויית מדיניות הביטחון כפוף להחלטות הקבינט המדיני-ביטחוני שכבר קיבל החלטות בניגוד לעמדת השר לביטחון לאומי. כמו כן, גורמים בלשכת רה"מ מדגישים כי לא מכירים תיאום מראש או אישור של רה"מ לבן גביר לעלות להר הבית בתשעה באב.

ישירות בבטן הרכה: התיעוד מהר הבית שמטריף את העולם הערבי | צפו

מלשכת השר לביטחון לאומי נמסר כי ״מדיניות השר לביטחון לאומי היא לאפשר חופש פולחן ליהודים בכל מקום כולל בהר הבית, ויהודים ימשיכו לעשות זאת גם בעתיד. הר הבית הוא שטח ריבוני בבירתה של מדינת ישראל. אין חוק המתיר לנהוג באפלייה גזענית נגד יהודים בהר הבית, או בכל מקום אחר בישראל״.

איתמר בן גביר בהר הבית (צילום: מינהלת הר הבית)
איתמר בן גביר בהר הבית (צילום: מינהלת הר הבית)

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, פרסם פוסט המתייחס לנושא עלייתו להר הבית: "לפני חג סוכות, ביקש ממני גורם ביטחוני בכיר לא לעלות להר הבית כי זה "עלול להתסיס את השטח". כיבדתי את בקשתו, למרות שהיה לי ברור שמבחינת אויבינו העילה למתקפה נגדנו היא עצם קיומנו. שבוע לאחר מכן, הגיע טבח השבעה באוקטובר. 

עכשיו, אחרי שעליתי הבוקר להר הבית ויהודים התפללו במקום, הגורמים הביטחוניים שוב מספרים לנו שזה מה שיגרום להתססת השטח. כאילו לא למדו דבר. כאילו שבעה באוקטובר לא הוכיח להם שבחמאס ובחיזבאללה לא זקוקים לאף תירוץ כדי לטבוח בנו. עצם זה שאנחנו נושמים היא העילה מבחינתם.

העמדה הביטחונית בה אני מחזיק, כשר לביטחון לאומי, היא ברורה: לא מתקפלים. מפגינים ריבונות בכל הכח, במיוחד במקום הקדוש והחשוב לנו ביותר. ואם האויבים מאיימים - לא מכופפים ראש, אלא מורידים להם את הראש".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

איתמר בן גביר בהר הבית (צילום: דוברות השר )
איתמר בן גביר בהר הבית (צילום: דוברות השר )

לאחר שאלפי יהודים עלו היום  להר הבית לרגל צום תשעה באב, ביניהם גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, ביקר יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני ביקר את התנהלות שר לביטחון לאומי ואמר: "הפגיעה בקדושת הר הבית ובסטטוס קוו לא מעניינת את השר בן גביר שהולך נגד גדולי ישראל והרבנים הראשיים לדורותיהם". 

עוד הוסיף כי "הנזק שהוא גורם לעם היהודי הוא גדול מנשוא והוא גורם גם לשנאת חינם ביום חורבן בית המקדש. אנחנו נצטרך לבדוק אצל רבותינו האם אנחנו יכולים להיות שותפים איתו ונבהיר זאת גם לראש הממשלה". 

התמונות בהם המבקרים נראים שרים ורוקדים, וכן מניפים את דגלי ישראל. הטריפו את העולם הערבי. "אל תשללו מעצמכם את הכבוד", כתב גולש מלוב. דוברו של אבו מאזן מסר: "קוראים לממשל האמריקאי להתערב נגד הפרובוקציות במסגד אל-אקצא". בוועדות ההתנגדות העממית מסרו: "קוראים לעמנו  להדק את הקשרים במסגד אל-אקצא ולהתעמת עם תוקפנות".