פקידים אמריקאים הבהירו לעמיתיהם הישראלים שהם מאמינים שהגיע הזמן להגיע להסכם הפסקת אש כעת, על מנת להימנע ממלחמה אזורית רחבה יותר, כך אמר המקור הישראלי ל-CNN, לפי הדיווח שפורסם אתמול (שני, שעון ארה"ב).

עוד דווח ב-CNN כי מקור ישראלי שמכיר את הנושא אמר על מנהיג חמאס יחיא סינוואר כי הוא רוצה בהסכם הפסקת אש - לפחות, זה המסר שהעבירו מתווכים מצרים וקטארים לגורמים ישראליים בימים האחרונים לקראת הפסגה השבוע. עוד דיווח שהמו"מ כבר מתנהל בין משלחות טכניות שעובדות "מסביב לשעון" על פרטים מרכזיים לקראת הפגישה בחמישי.

הממצאים הרפואיים הקשים אצל הנשים והילדים שחזרו משבי החמאס | פרסום ראשון
דו"ח מומחים מדאיג: כמה זמן שורד חטוף בחיים?

באשר להיתכנותה של עסקה, דיווחו שני מקורות ישראלים לרשת החדשות, כי בני בריתו של נתניהו אמרו לעיתונאים ולגורמים ממשלתיים אחרים כי ראש ממשלת ישראל מוכן לעשות הסכם, ללא קשר להשפעה על הקואליציה שלו, אבל מערכת הביטחון הישראלית נותרה הרבה יותר סקפטית לגבי נכונותו של נתניהו להגיע להסכם, לאור ההתנגדות של שרים בקואליציה. "אף אחד לא יודע מה ביבי רוצה", אמר גורם ישראלי אחד ל-CNN בהתייחסו לנתניהו בכינויו.

נאום נתניהו בקונגרס (צילום: רויטרס)
נאום נתניהו בקונגרס (צילום: רויטרס)

עוד אמרו מקורות ישראלים שנתניהו עשוי לקרוא לבחירות אם יושג הסכם הפסקת אש - מה שיאפשר לו לשלוט בעיתוי של בחירות כאלה. נזכיר כי סמוטריץ' התבטא נגד עסקה, מה שגרר תגובה של ג'ון קירבי בנושא.

נזכיר כי המשלחת האיראנית לאו"ם שיגרה בין שישי לשבת הודעה לאו"ם לפיה השגת הפסקת אש ברצועת עזה היא בראש סדר העדיפויות של איראן. ״כל הסכם שיהיה מקובל על חמאס יהיה מקובל עלינו".