גורמים מצריים הזהירו את ישראל כי היא עלולה לאבד את "אחד מקלפי המשא ומתן החשובים ביותר" מול ארגוני הטרור בעזה, כך דווח הבוקר (רביעי) בעיתון "אל אח'בר" הלבנוני. על פי הדיווח, הבכירים סברו כי "לחץ ישראלי על תושבי רצועת עזה יוביל להתפוצצות המצב הפנימי באופן שישראל לא תוכל לרסן" על רקע מה שהם כינו "הסכנה שבהתרחקות הפלגים החמושים מההנהגה מסגרות שנמצאות כעת במשא ומתן".

ההפרות, התפילות וההשתחוויות: אירועי הר הבית רק יציתו את המציאות הביטחונית

במקביל, בכיר בממשל המצרי אישר כי "למנהלי המשא ומתן האמריקאים יש הפעם סמכויות גדולות יותר מאי פעם", על רקע אמונתן של השלטונות המצריות כי הדבר "יפעיל לחץ על ישראל", במיוחד לאחר שקהיר השיגה הבטחות כי "גם המשלחת הישראלית תהנה מסמכויות גדולות יותר, שיאפשרו לה לקבל החלטות מהר יותר".

המתיחות בציר שבין ישראל, חמאס וארה"ב רשמה עלייה ביממה האחרונה, על רקע עלייתו של השר איתמר בן גביר וחברי מפלגתו להר הבית. מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן פרסם הלילה הצהרה חריפה בנושא. במקביל, צה"ל הודיע כי חמאס ביצע ירי לעבר הציר ההומניטרי ברפיח והתנועה באזור נעצרה.

בן גביר בהר הבית (צילום: שימוש חופשי)
בן גביר בהר הבית (צילום: שימוש חופשי)

"ארצות הברית מתנגדת נחרצות לביקורו של השר לביטחון לאומי הישראלי איתמר בן גביר ב-13 באוגוסט בהר הבית שהפגין התעלמות בוטה מהסטטוס קוו ההיסטורי ביחס לאתרים הקדושים בירושלים. פעולות פרובוקטיביות אלה רק מחריפות את המתיחות ברגע מרכזי שבו כל התמקדות צריכה להיות במאמצים הדיפלומטיים המתמשכים להשיג הסכם הפסקת אש ולהבטיח את שחרורם של כל בני הערובה וליצור תנאים ליציבות אזורית רחבה יותר", נמסר. 

סמוך לחצות, דובר צה"ל מסר כי אמש בוצע ירי על ידי חמאס לעבר מרחב הציר ההומניטרי במרחב רפיח. הנסיעה והתיאומים בציר ההומניטרי נעצרו באופן זמני, זאת מאחר והמרחב מהווה שטח לחימה פעיל. בהצהרה נכתב כי "פעילות טרור במרחבים הומניטריים ובריכוזי אוכלוסייה פוגעת בתיאומים ההומניטריים ובהפצת הסיוע לתושבי הרצועה. צה"ל באמצעות המתפ"ש ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי על מנת לאפשר ולהקל את מתן הסיוע ההומניטרי לתושבי רצועת עזה".

בגזרה הצפונית, קצת לפני חצות, כ-25 שיגורי חיזבאללה חצו משטח לבנון אל עבר מרחב הר מירון ונפלו בשטחים פתוחים, לא נרשמו נפגעים במטח.