בני רבינוביץ', עיתונאי ופרשן חרדי, שוחח היום (רביעי) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM על ההיתכנות הפוליטית לעסקת חטופים, על נציגות החרדים בממשלה ועל העלייה של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להר הבית אתמול: "אני לא יודע כמה יהיה אפשר להחזיר את השד לבקבוק כאשר המשטרה בשליטתו".

בני רבינוביץ' התייחס לידיעה בעיתון החרדי יתד נאמן, המזוהה עם דגל התורה בראשות חבר הכנסת משה גפני, שיצא הבוקר באופן מופגן נגד השר בעקבות החלטתו לעלות במהלך צום תשעה באב אתמול אל שטח ההר. בכותרת הראשית של העיתון נכתב: "רומסי הר הבית, מסכנים חיי יהודים".

מי שנתן לבן גביר את הכוח - שלא יתפלא שהוא מנצל אותו לרעה

''הדרך'', עיתון הבית של ש''ס במתקפה על איתמר בן גביר לאחר עלייתו להר הבית (צילום: צילום מסך)
''הדרך'', עיתון הבית של ש''ס במתקפה על איתמר בן גביר לאחר עלייתו להר הבית (צילום: צילום מסך)

גם בעיתון "הדרך", עיתון הבית של ש"ס, תקפו את בן גביר, ובכותרת הראשית נכתב: "זעזוע ושאט נפש מהתנהלותו הפרובוקטיבית והמחוצפת של השר לבט״ל בן גביר, שברגל גסה רומס את קדושת המקדש ועלה שוב להר הבית".

לדברי רבינוביץ', "הסיפור עם בן גביר לא נולד אתמול. כולם מכירים את הקו הפירומני שלו, זה דבר ישן. לא מזמן כבר עלו אנשים להר הבית והמשטרה לא עשתה כלום. אז הוא לא בעצמו עלה, והוא רק אמר שהוא מאשר את זה. עכשיו הוא בעצמו עלה, ורואים אנשים משתחווים על הרצפה ומתפללים. זאת ממש סיבה למסיבה. אנחנו זוכרים שב-2020 נתניהו לא הסכים להכניס את בן גביר לממשלה, כי כבר אז הוא רצה לעלות להר הבית, ונתניהו אמר לו שזה יבעיר את כל המזרח התיכון. אז הוא לא יודע את זה?".

בן גביר בהר הבית (צילום: שימוש חופשי)
בן גביר בהר הבית (צילום: שימוש חופשי)

הוא הסביר את הקשר בין הקו של בן גביר, לבין הפעולות של החרדים בממשלה: "לעניות דעתי יש מתח פוליטי, הנושא הפוליטי חזק על השולחן, כי יש סיכוי שנתניהו מתכוון ללכת לעסקה, ולכן סביר מאוד להניח שבן גביר בחוץ. כבר מבשלים את העניין של כניסת סער, ויש חיבור פוליטי בעניין הזה. הנושא הזה והנפיצות שבן גביר יצר בהר הבית, אני לא יודע כמה יהיה אפשר להחזיר את השד לבקבוק כאשר המשטרה בשליטתו. עובדה שנתניהו לא עושה שום דבר כדי להזיז את אותו".

הוא המשיך בהסבר: "להבנתי, גם לפיד הודיע מזמן שהוא ייתן גב לממשלה במידה שהיא תלך לעסקת חטופים, ובן גביר ינסה לפרק את הממשלה. הכול עניין פוליטי מובהק, כי הנושא של הר הבית היה צריך להיות על השולחן מזמן מבחינת החרדים".

לדבריו, "המצב של החרדים בתוך הממשלה עם כל נושא הגיוס והתקציבים הוא בכי רע. ולכן יכול להיות שזאת סיבה מבחינתם לעשות פריש-מיש, להכניס כוחות חדשים בממשלה, אפילו להכניס את לפיד ולהרגיע את נושא הגיוס. יכול להיות שהם חושבים שזה יועיל להם".