חברי עוצמה יהודית לא הגיעו להצבעות והקואליציה הסירה את שאר החוקים מסדר היום. זאת לאחר שלא שמו לב והפסידו בהצבעה, לאחר שהאופוזיציה עשתה "תרגיל" וניצלה את זה שאין לקואליציה רוב, והפילה את החוק הראשון לכינוס פגרה של המליאה היום (רביעי). לכן, לאור ביטול סדר היום, תשובתו של שר החינוך יואב קיש בדיון להיערכות מערכות החינוך בצל המלחמה - לא ידון.

ייתכן כי חברי "עוצמה יהודית" לא הגיעו להצבעות לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא קידם את צירופו לקבינט של יו"ר המפלגה והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. עם זאת, האם באמת עוצמה יהודית הבריזו בכוונה? ח"כ לימור סון הר מלך כן נוכחת בכנסת וטוענת ל"מעריב" שלא הגיעה שום הנחייה להיעדר מההצבעות היום בגלל המתיחות בתוך הקואליציה, ומדובר ככל הנראה ב"בלבול וחוסר הבנה של שאר חברי הכנסת שצריכים להגיע על מנת להבטיח רוב לקואליציה".

"הכל היה מתואם": נתניהו זעם על העלייה להר הבית - כעת האמת נחשפת | האזינו

לימור סון הר מלך (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
לימור סון הר מלך (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

עוצמה יהודית ציינה גם היא: "בניגוד לדיווחים בכלי התקשורת, עוצמה יהודית לא החרימה הצבעות. בהתאם לסיכום של הנהלת הקואליציה עם האופוזיציה, סוכם שיועברו חוקים בהסכמה בלבד ואין חובת התייצבות. לצערנו, האופוזיציה הפרה הסיכום, וניצלה מצב שבו שהו רק כ-20 חברי כנסת מהקואליציה בהצבעה, כדי להפיל את החקיקה".

מהמחנה הממלכתי נמסר: "זו לא קואליציה -  מדובר באוסף של אנשים שלא מסוגלים לתפקד יחד בגלל חישובי פוליטיקה קטנה זה על גבו של זה. נמשיך לפעול עד שנפיל את הממשלה".

יו''ר המחנה הממלכתי בני גנץ נואם בכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)
יו''ר המחנה הממלכתי בני גנץ נואם בכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)

התנגדות האופוזיציה לחוק שעבר, התקבלה ברוב של 21 חברי כנסת שהתנגדו אל מול 20 שתמכו, וכך הצעת החוק בעניין קביעת סמכויות פיקוח בתחום מונים של מוניות ובתחום השכרת רכבים נדחתה בקריאה ראשונה. הקואליציה לא גייסה רוב, כי לא חשבו על שלא יהיו מספיק חברי כנסת, וכשאופוזיציה קלטה את זה - הם ניצלו את ההזדמנות והחוק נפל.

הצעת החוק מטעם הכנסת באשר לחוק סדר הדין הפלילי, הייתה אמורה לדון היום בקריאה שנייה ושלישית. ההצעה מציעה לקבוע כהוראת קבע את חובת הדיווח לוועדת חוקה על החוק, שמאפשר לרשויות החוקרות לקבל נתוני תקשורת מחברות התקשורת השונות. הוצע לחדד מי יהיה הגורם האחראי.

דיון מיוחד בכנסת  (צילום: לשכת אלהרר)
דיון מיוחד בכנסת (צילום: לשכת אלהרר)

הצעות נוספות לסדר היום שהיו אמורות לעלות הן היערכות מערכות החינוך בצל המלחמה - עליה היה אמור להשיב שר החינוך יואב קיש, ותשובה של דוד אמסלם, השר המקשר בין הממשלה לכנסת, בתגובה לחברי הכנסת יאיר לפיד ("יש עתיד") וזאב אלקין ("הימין הממלכתי") על "ממשלה שהובילה לאיבוד ביטחון, הרתעה וכבוד לאומי".

המתיחות של נתניהו ובן גביר

גורמים בישראל הזהירו אתמול מפני "השלכות מסוכנות" של עליית בן גביר להר הבית, בייחוד במצב הנוכחי לאור איומי איראן וחיזבאללה וחשיבות ברית ההגנה האזורית. בלשכת רה"מ מבהירים כי המנדט של השר לביטחון לאומי הוא לקבוע מדיניות ביטחון (סדר ואכיפה)  בהר הבית ולא מדיניות לאומית בכל הנוגע להתנהלות בהר.

על רקע הדיווחים האחרונים על חידוש המו"מ לעסקת חטופים מול חמאס יש גורמים בתוך הממשלה שמבקרים בחריפות את האופציה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח בראשון עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM ותקף את ההזדמנות שהוצעה לאחרונה לישראל באשר לסיכום עסקת חטופים חדשה.

על הפסגה ביום חמישי אמר: "אנחנו כותשים את חמאס, ואני שומע סקירות לא רק מהגורמים הרשמיים בקבינט אלא גם יורד לשטח ושומע את המט"חים והמגדים שלנו. דווקא עכשיו ללכת לוועידה ולהרים לחמאס? זו טעות חמורה של רה"מ, זו טעות לשבת עם חמאס, הוא אנס, רצח, שרף תינוקות, אנחנו הולכים להרים להם? הדרך היא אחת, להגביר את המאמצים ואנחנו יכולים לנצח. מה זו השטות הזאת ללכת לשבת איתם? בואו ננתק להם את הדלק, אני אומר את זה כבר יותר מ-9 חודשים".

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)