נפתלי בנט דיבר היום (רביעי) בוועידת החינוך של "ישראל היום״ בכפר הנוער עתיד רזיאל בהרצליה וטען שהמנהיגות בישראל שמה את טובתה על פני מדינת ישראל ולכן, חייבים להחליף אותה.

בנט טען: "אנחנו צריכים שינוי. ההנהגה לא טובה. עובדה. לא טובה ערכית, הנהגה שלעיתים קרובות שמה את טובתה האישית מעל טובת המדינה או טובת הסקטור מעל טובת המדינה או בקנאות מתעלמת מהעולם וצועקת 'נפציץ פה ונטיל פצצת אטום על עזה'. מתנהלים בצורה ילדותית ובלתי אחראית".

נתפסה על חם: השקר שאמרה טלי גוטליב על אריה דרעי בשידור חי  
גם ניצן אלון: נתניהו שולח את כל צוות המו"מ לקטר - אלו הסעיפים הקשים

רה"מ היוצא נפתלי בנט בנאום פרישה: "הוכחנו שיש טוב משותף" (צילום: ערוץ הכנסת)

''אבל זה כמו חברה עסקית, אם לחברה עסקית יש לנו יסודות טובים, ההנהלה גרועה אז מחליפים הנהלה. חייבים להחליף את המנהיגות בישראל, גם את המנהיגות הפוליטית וגם את המנהיגות הביטחונית. אנשים שאני אוהב אותם אבל חייבים להתחלף. זו האמת'', הוסיף בנט. 

על הורדת דירוג האשראי של ישראל אמר: "זה לא רק בגלל המלחמה אלא בגלל התנהלות כלכלית לא אחראית".

בסיום דבריו אמר: ''יש לנו עבודה קשה, אבל עם הדור הזה, דור תש''ח של 2024, דור האריות והלביאות, אין לי ספק שאנחנו הולכים לעוד 75 שנה ועוד 75 שנה של ביטחון שגשוג והצלחה, העתיד של ילדי ישראל הוא רק במדינת ישראל. נשארים פה, נלחמים ומנצחים''.

השבוע, פורסמו ב"מעריב" תוצאות סקר לפיו מפלגה חדשה בראשות נפתלי בנט צפויה להשיג 22 מנדטים ולשנות את המפה הפוליטית. לפי הסקר, רוב המנדטים של בנט, על פי הסקר, מגיעים מהמצביעים המתלבטים ( אלה החדשות שצריכות להדאיג את הליכוד ואת שותפיו לגוש), וכן ממצביעי המחנה הממלכתי (כ-6), ישראל ביתנו (3) או הימין הממלכתי (2).

נפתלי בנט, אביגדור ליברמן וגדעון סער (צילום: אבשלום ששוני,נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
נפתלי בנט, אביגדור ליברמן וגדעון סער (צילום: אבשלום ששוני,נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

מפלגת בנט הופכת, על פי התסריט, ללשון מאזניים שביכולתה להעניק את רוב או למפלגות הקואליציה הנוכחית או לאופוזיציה, ללא המפלגות הערביות.

הסוקר התבקש לבנות דיוקנו של מצביע בנט של שנת 2024. מתברר כי מצביעי בנט מתאפיינים בשיעורים גבוהים יחסית של מסורתיים (42%), בעלי הכנסה גבוהה (39%), השכלה אקדמית (51%), תושבי מחוז המרכז (29%), מי שמגדירים עצמם כאנשי מרכז (66%) ורובם המוחלט מתכוונים להצביע למפלגות האופוזיציה הנוכחית (90%). משמעות הדבר: נפתלי בנט צפוי לבנות את כוחו על בסיס הקולות של המחנה המתנגד לנתניהו ולממשלתו, כמעט ובלי להעביר מנדטים מגוש לגוש.

לצד הריצה העצמאית של בנט, הסקר בוחן מספר איחודים אפשריים. זאת, ברקע המגעים להקמת מפלגת ימין ליברלית שהתקיימו לאחרונה, אך לא התקדמו ונעצרו בשלבים המוקדמים של בדיקות וגישושים. 

ובכן, האיחוד של נפתלי בנט עם ישראל ביתנו מניב על פי הסקר 25 מנדטים, פחות באופן משמעותי מאשר ריצה נפרדת של שתי המפלגות (22 לבנט + 11 לישראל ביתנו = 33). תוצאה זו מאוד דומה לתוצאות הסקרים הפנימיים שהזמינו בישראל ביתנו כדי לוודא האם איחוד אפשרי עם מפלגה או מפלגות נוספות עשוי להביא איתו זינוק משמעותי במנדטים.

שילוב של המפלגה המאוחדת של ליברמן ובנט עם האופוזיציה (35 מנדטים) מניב 60 מנדטים שאינם מאפשרים לבדם הקמת ממשלה חליפית. האיחוד של נפתלי בנט עם המחנה הממלכתי של בני גנץ מעניק למפלגה המשולבת 28 מנדטים. רובם (כ-15) מהמחנה הממלכתי עצמו, עוד 6 מנדטים ממתלבטים והשאר ממפלגות אחרות. גם בתסריט הזה מגיעה האופוזיציה לסך כולל של 60 מנדטים שאינם מאפשרים הקמת ממשלה ללא מפלגות נוספות.

נפתלי בנט, אביגדור ליברמן (צילום: ללא)
נפתלי בנט, אביגדור ליברמן (צילום: ללא)

בתסריט אחרון שנבחן מתמודדות שתי מפלגות חדשות: מפלגה בראשות נפתלי בנט ומפלגה משותפת בשם "העתיד הישראלי" – איחוד של בני גנץ ויאיר לפיד. במצב כזה היתה מפלגת העתיד הישראלי מקבלת 25 מנדטים ואילו נפתלי בנט היה גורף 17.

רוב מצביעי העתיד הישראלי באים ממי שמתכוונים להצביע למחנה הממלכתי (12 מנדטים) או ליש עתיד (8 מנדטים). צרוף של בנט והמפלגה החדשה עם שאר מפלגות האופוזיציה הנוכחית מניב 61 מנדטים ומאפשר הקמת קואליציה חלופית צרה.