סיעת יהדות התורה בכנסת התכנסה היום (רביעי) לדיון דחוף בהוראת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה למנוע את הסובסידיה הניתנת לנשים חרדיות עובדות עבור מעונות יום של ילדיהן שבעליהן לומדים תורה.

הוזכר כי מדובר באלפי ילדים במעונות יום כאשר ההרשמה הסתיימה כבר לפני מספר חודשים במאות רבות של מעונות בכל רחבי הארץ, כולל מעונות יום חדשים, ועכשיו נמצאים כבר בסמוך לתחילת שנת הלימודים.

דיווח דרמטי: הבנקים באיראן תחת מתקפת סייבר - ההודעה החריגה שקיבלו
נתפסה על חם: השקר שאמרה טלי גוטליב על אריה דרעי בשידור חי

חברי הסיעה דורשים שהממשלה תקבל לאלתר בישיבתה הקרובה ביום ראשון, החלטה לפיה יימשך מתן הזכות למעונות לכלל הנשים חרדיות עובדות, וכך הן יוכלו להמשיך בעבודתן ולפרנס את משפחתן וילדיהן ולמנוע את קריסתם של מעונות היום.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה (צילום: אבשלום ששוני)
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה (צילום: אבשלום ששוני)

בנוסף דנה הסיעה בתופעות של עליית יהודים להר הבית, וחברי הסיעה מחו בתקיפות על כך ששרים ואחרים, כולל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר המייצג את הממשלה כולה ולא רק כאדם פרטי, עולים להר הבית בניגוד לאיסור ההילכתי החמור שיש בכך ובניגוד לפסק הדין של גדולי ישראל והרבנות  הראשית מאז קום המדינה.

כזכור, ביום ראשון פרסמה בהרב-מיארה במכתב ששלחה לשר העבודה עמדה לפיה על הממשלה להפסיק לממן מעונות יום לילדי אברכים. 

במכתבה כתבה היועמ"שית: "בתמצית, עמדתנו המשפטית – על דעת היועצת המשפטית לממשלה – היא כי במצב החוקי הקיים, בהתאם לפסק הדין ונוכח פקיעת פרק ג'1 המדינה אינה מוסמכת עוד לעודד באמצעות מימון ממשלתי לפי מבחני מעונות היום, לימודים תורניים של מלש"בים. כלומר, היעדר הסמכות אינו מאפשר עוד מימון המבוסס על כך שאחד מבני המשפחה לומד במוסד תורני בזמן שהוא מיועד לשירות ביטחון".