ברקע שקילת האפשרות של צירוף מפלגת הימין הממלכתי לממשלה, לאחר מספר סבבים של גישושים שבינתיים לא הובילו לשום תוצאה, הופץ היום (רביעי) בקרב חברי מרכז הליכוד סקר פנימי של מכון הסקרים דיירקט פולס של שלמה פילבר. אחת הסוגיות המרכזיות בסקר, היא אפשרות חזרתו של ראש מפלגת הימין הממלכתי חבר הכנסת גדעון סער וחבריו לשורות הליכוד.

בסקר, שהופץ ככל הנראה מתוך רצון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבחון את פני הדברים, נשאלו חברי מרכז הליכוד: "האם לדעתכם צריך לאפשר לגדעון סער, זאב אלקין וחברי תקווה חדשה לחזור ולהשתלב במפלגת הליכוד?".

לא חייבים טילים מדויקים: הנשק העיקרי שישמש את המעצמות בעימות הגדול הבא
בן סלמאן מציג: התנאי הבלעדי לנורמליזציה עם ישראל

שאלה נוספת שנשאלה היא באיזו מידה מרוצים חברי מרכז הליכוד מרשימת הליכוד הנוכחית בכנסת, כאשר אפשרויות התשובה נעו מ"מרוצה מאוד" ל"לא מרוצה כלל".

עוד בדק הסקר את מי מבין חברי המפלגה המכהנים בתפקידים בכירים ירצו חברי מרכז הליכוד לראות בחמישייה הראשונה לקראת הבחירות הבאות. האפשרויות שניתנו הן: ישראל כ"ץ, אלי כהן, יואב גלנט, יואב קיש, אבי דיכטר, ניר ברקת ויריב לוין.

סיעת הליכוד (צילום:  אריק מרמור, פלאש 90)
סיעת הליכוד (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)

בשאלה נוספת שהופנתה לחברים הם התבקשו להשיב מי לדעתם יקים את הממשלה הבאה. האפשרויות שניתנו: הליכוד, מועמד מהאופוזיציה או יו"ר מפלגה אחרת.

לסיום נשאלו חברי מרכז הליכוד מה היא ההחלטה שנתניהו צריך לקבל לקראת הבחירות הבאות: להמשיך ולהוביל את המפלגה כל עוד הוא יכול ומעוניין בכך, להודיע על פרישה מהנהגת הליכוד או להסכים לקצוב את כהונתו כיו"ר המפלגה לקדנציה אחרונה.